شناسهٔ خبر: 44202 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر غرب هرمزگان خبر داد:

ثبت بالاترین میزان ترانزیت خودرو در بندر لنگه/ رشد ۶۷ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در نیمه اول ۹۶

بندر لنگه مدیر بنادر غرب هرمزگان از ۲,۵ برابر شدن حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی و افزایش ۶۷ درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی در عملکرد نیمه نخست سال ۱۳۹۶ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، "محمود صابری"مدیر بنادر غرب هرمزگان از ترانزیت ۹۱ هزار و ۱۱۹ تن کالاهای غیرنفتی که عمدتا شامل خودرو است، خبر داد و به رشد ۱۴۶ درصدی این بخش از فعالیت‌های بندری و افزایش ۲,۵ برابری آن  نسبت به مدت مشابه از سال ۹۵ اشاره کرد.

صابری با اعلام اینکه طی شش ماهه سال جاری در مجموع  ۵ میلیون و ۵۰۷ هزار و ۹۶۷ تن انواع کالا در بنادر غرب تخلیه و بارگیری شد، افزود: از مجموع عملیات انجام شده، ۹۳۱ هزار و ۵۲۴ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و۴ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۴۴۳ تن اختصاص به کالاهای نفتی دارد.

مدیر بنادر غرب هرمزگان همچنین در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی را ۴۰۳ هزار و ۷۵۶ تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶۷ درصدی داشته است.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک این بندر در زمینه صادرات و واردات کالا اظهار داشت: زیرساخت‌های بنادر و دریانوردی بندرلنگه برای فعالیت‌های تجاری افزایش یافته و این بندر ظرفیت بالایی در امر تجارت دریایی و تخلیه و بارگیری کالا را دارد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه با اشاره به اقدامات مدیریت بنادر غرب هرمزگان جهت گسترش فعالیت‌های بندری و نیل به کانتینری نمودن روند تخلیه و بارگیری کالا گفت:با انجام طرح توسعه بندرلنگه در سالهای اخیر و فراهم نمودن شرایط و وجود تخفیفات گمرکی و ترانشیپی در بندرلنگه شاهد افزایش عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری بودیم که این میزان به ۱۷۹۵ TEU کانتینر پر طی شش ماهه نخست سال جاری رسید و رشد چشمگیر ۲۵۳ درصدی را رقم زد.

صابری تعداد شناورهای فلزی ورودی به بنادر غرب هرمزگان طی شش ماهه سال ۹۶ را بیش از ۴ هزار  و ۲۰۰ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۸۴ فروند نفتکش، ۳۰۰ فروند شناور بالای هزار تن و باقی شناورها زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.

وی همچنین یاد آور شد: در نیمه نخست سال جاری، ۳۴ هزار و ۵۰۹ نفر در مسیرهای دریایی ایران به مقصد کشورهای حوزه خلیج‌فارس و بالعکس از طریق بندر لنگه جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانگر رشد ۱۳ درصدی است.

گفتنی است، مدیریت بنادر غرب هرمزگان با نظارت بر ۷ بندر تجاری و مسافری در غرب این استان و به مرکزیت بندرلنگه علاوه بر ترانزیت کالا و مسافر فعالیت صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را پشتیبانی می کند و در ۱۶۵ کیلومتری غرب بندر شهید رجایی واقع شده است.

نظر شما