شناسهٔ خبر: 44427 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صبح امروز صورت گرفت؛

بازدید وزیر راه و شهرسازی از پیاده‌راه تاریخی چهارباغ اصفهان/ بازسازی یک محور تاریخی در نصف جهان/ بازآفرینی محورهای تاریخی، الگویی برای توسعه شهرهای ایران است

بازدید وزیر راه و شهرسازی صبح امروز به همراه مسئولان استان اصفهان، از پیاده‌راه تاریخی چهارباغ شهر اصفهان بازدید کرد و گفت: اتفاقات خوبی برای حفظ بازارهای اصفهان انجام گرفته است و موجب شد كه از میدان امام علی تا میدان امام خمینی یك محور تاریخی مورد بازسازی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی و هیات همراه پیش از شرکت در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان از پیاده راه تاریخی چهار باغ اصفهان بازدید کرد.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پیاده‌راه چهارباغ اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اتفاقات خوبی برای حفظ بازارهای اصفهان انجام گرفته است و موجب شد كه از میدان امام علی تا میدان امام خمینی یك محور تاریخی مورد بازسازی قرار گیرد.

وی بازسازی محور تاریخی چهارباغ را اقدام بسیار ارزشمندی توصیف كرد و گفت: این اقدام می‌تواند یادآور آثار تاریخی تمدن ایران و از طرفی سازگار با زندگی مدرن شهری باشد.

آخوندی با بیان اینكه بازآفرینی شهری موجب خلق مجدد اصفهان می‌شود بیان داشت: اصفهان با شرایط جدید اما با یادی از گذشته و تكرار و تداوم تاریخی احیا می‌شود.

به گفته وزیر راه وشهرسازی این اقدامات فراتر از كارهایی در سطح یك محله است و می‌تواند در حوزه فرهنگی و شهری الگویی برای توسعه شهرهای ایران در آینده باشد.

وی از حمایت وزارت راه وشهرسازی و دولت از اقداماتی از قبیل بازآفرینی شهری خبرداد و گفت: در این دوره اصلی‌ترین سیاست خود را بازآفرینی بافت‌های شهری و تاریخی تعریف كردیم.

این مقام مسئول با اشاره به تخریب آثار قدیمی و تاریخی در محور چهارباغ تصریح كرد: تخریب این آثار و احداث ساختمان‌های تجاری و اداری برای كل شهر اصفهان ارزش افزوده ایجاد نخواهد كرد اما بازآفرینی و احیای بافت‌های قدیمی می‌تواند جذب گردشگر از سراسر جهان را به همراه داشته باشد و منبع تولید ثروت برای اصفهان گردد.

عباس آخوندی افزود: اصفهان نمونه تمدن ایران شهری است و در این شهر آثاری از دوره های سلجوقی، صفوی و حتی دوره قاجار وجود دارد ؛ به همین دلیل اصفهان برای احیای تمدن ایران و بازآفرینی شهری یکی از شهرهای مطرح و الگو برای تمامی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی از این گونه اقدامات بازآفرینی در محور های تاریخی به دلیل خلق ارزش افزوده برای کل مردم شهر و ایران حمایت می کند.

گفتنی است، این پیاده‌راه از محدوده دروازه دولت و کاخ جهان نمای شهر اصفهان آغاز می‌شود و تا سی وسه پل اصفهان ادامه می‌یابد.

لازم به ذکر است کل طول این پیاده‌راه ۱۲۰۰ متر است که هم اکنون هزار متر آن در دست بهره‌برداری قرار دارد.

این پروژه در انتهای سال ۹۵ آغاز شده و ابتدای سال جاری به بهره‌برداری رسیده و قرار است در بخش میانی مورد کاوش‌های باستان شناسی قرار گیرد تا براساس اسناد تاریخی جوی‌های این بخش احیا شود.

وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از پیاده‌راه اصفهان از پروژه بدنه‌سازی چهارباغ که شامل احیای بافت فرسوده جنب این پیاده‌راه می شود و مورد بازسازی قرار گرفته نیز بازدید کرد. /

وزیر راه و شهرسازی بعدازظهر چهارشنبه وارد اصفهان شد تا در یک سفر سه روزه از برخی طرح های عمرانی استان اصفهان بازدید و در افتتاح برخی دیگر شرکت می کند.

وی در نخستین روز سفر خود به اصفهان از طرح های توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان و عملیات اجرایی آزادراه شرق اصفهان بازدید کرد.

بازدید از دو بانده محور اصفهان- اردستان و افتتاح روکش آسفالت در سطح استان و افتتاح WIM 'توزین درحال حرکت' از دیگر برنامه های امروز سفر وزیر راه و شهر سازی به اصفهان است.

افتتاح ۱۵ کیلومتر از آزاد راه غرب اصفهان، آغاز عملیات اجرایی احیای بافت فرسوده محله همت آباد، بازدید از طرح قطارشهری بهارستان، افتتاح ایستگاه راه آهن ریز و ۱۲ کیلومتر خط اتصال به فولادمبارکه و بازدید از طرح دو خطه شدن مسیر ریلی زرین شهر به بافق از برنامه های فردا در سفر وزیر راه و شهرسازی به اصفهان است.

بر اساس برنامه پیشنهادی سفر وزیر راه و شهرسازی، وی روز جمعه نیز از فلاورجان و طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران بازدید می کند.

نظر شما