شناسهٔ خبر: 44456 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر به اصفهان صورت گرفت؛

دیدار وزیر راه و شهرسازی با آیت الله مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان

دیدار وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به اصفهان با آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از دفتر آیت الله حسین مظاهری، این مرجع تقلید در دیدار عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: اتّحاد کلمه و همدلی مسئولان برای برطرف شدن معضلات گوناگون داخلی و حل مشکلات زندگی مردم خصوصاً اقشار آسیب‌پذیر ضروری است.

وی افزود: حفظ وحدت میان مسئولان و پرهیز از تنش‌ ها و تشنّج‌‌ های میان آنها عامل بسیار مؤثّری در برطرف شدن مشکلات و حلّ معضلات خواهد بود.

آیت الله مظاهری اضافه کرد: اگر مسئولان قوای مختلف، وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنند و در برابر مخالفان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران یک صدا باشند، با فضل خداوند و همّت مسئولان، بسیاری از مشکلات مردم و کشور حلّ و فصل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به ادغام وزاتخانه‌های مسکن و شهرسازی و راه و ترابری، مسئولیّت و وظایف وزارت راه و شهرسازی را بسیار گسترده و با اهمیّت خواند و خاطرنشان کرد: امروز موضوع مسکن و شهرسازی و همچنین موضوع گسترش و ایمنی راه‌ های کشور و تطبیق خصوصیّات فنّی این موضوعات با تمدّن روز دنیا، بیش از گذشته اهمیّت پیدا کرده و توجّه به این موضوعات برای امنیّت جانی و روانی مردم نیز ضروری است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه مشکل بسیار مهمّ مسکن در کشور یکی از معضلات بزرگ و تأثیرگذار بر همۀ ابعاد زندگی مردم است و نیاز به برطرف شدن موانع فراوان و قدرت زیاد مالی دارد، تصریح کرد: اقشار مستضعف جامعه همچنان از فقدان مسکن مناسب رنج می‌برند و شایسته است مسئولان وزارت راه و شهرسازی، با وجود همۀ مشکلات مالی و اقتصادیِ دولت، تا حدّ امکان در این زمینه برنامه ‌ریزی و اقدام مطلوب داشته باشند.

آیت الله مظاهری افزود: یکی از مشکلات بخش مسکن، افزایش بی‌ رویّۀ نرخ زمین و مسکن است که در دو دهۀ اخیر به شکل افسار گسیخته‌ ای درآمده است.

پیش از سخنان این مرجع تقلید، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با تبیین کلّیات برنامه‌ های وزارت راه و شهرسازی، برنامه‌ های اخیر این وزارتخانه برای استان اصفهان را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی بعدازظهر چهارشنبه در سفری سه روزه به منظور بازدید و افتتاح چند طرح عمرانی وارد اصفهان شد.

وی در نخستین روز سفر خود به اصفهان از طرح های توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان و عملیات اجرایی آزادراه شرق اصفهان بازدید کرد.

بازدید از طرح ۲ بانده شدن محور اصفهان - اردستان و افتتاح روکش آسفالت در سطح استان و افتتاح WIM 'توزین درحال حرکت' از دیگر برنامه های سفر وزیر راه و شهر سازی به اصفهان بود.

آخوندی همچنین روز پنحشنبه از طرح بازسازی و پیاده راه سازی خیابان چهارباغ اصفهان بازدید کرد و در ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان شرکت کرد.

افتتاح ۱۵ کیلومتر از آزاد راه غرب اصفهان، بازدید از طرح قطارشهری بهارستان، افتتاح ایستگاه راه آهن ریز و ۱۲ کیلومتر خط اتصال به فولاد مبارکه و بازدید از طرح ۲ خطه شدن مسیر ریلی زرین شهر به بافق از دیگر برنامه های سفر وزیر راه و شهرسازی به اصفهان است.

بر اساس برنامه پیشنهادی سفر وزیر راه و شهرسازی، وی روز جمعه نیز از فلاورجان و طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران بازدید می کند.

نظر شما