شناسهٔ خبر: 44457 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار اصفهان:

۱۵ هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری در استان اصفهان وجود دارد/ افتتاح چند پروژه عمرانی توسط وزیر راه و شهرسازی

نشست استاندار اصفهان گفت: ۱۵ هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری برابر با ۱۲ درصد از بافت ناکارآمد کشور در استان اصفهان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رسول زرگرپور 'در ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، افزود: ۸ هزار و ۱۰۰ هکتار بافت فرسوده، ۳ هزار هکتار بافت تاریخی و ۳ هزار و ۷۸۰ هکتار سکونتگاه غیر رسمی در استان وجود دارد.

بگفته وی مساحت استان اصفهان ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع است و ۵.۲ میلیون نفر در این خطه زندگی می کنند و ۸۸ درصد آنان در شهرها سکونت دارند.

وی تصریح کرد: در چند سال گذشته با همه محدودیت‌ها و اعتبارات دولتی ۱۴ هزار و ۳۰۰ پروژه با اعتباری افزون بر ۱۲۶ میلیارد ریال در استان اصفهان افتتاح شد و به بهره‌ برداری رسید.

استاندار اصفهان تاکید کرد: انتقال ۴۰ درصد بار و تردد ۲۰ درصد از مسافرت های کشور از جاده‌های استان اصفهان صورت می گیرد بنابراین نگاه به استان باید بصورت ملی و نه استانی صرف باشد.

زرگرپور همچنین پیشنهاد کرد که تخصیص منابع بسیاری از طرح ها به دلیل اهمیت استان اصفهان بهتر است از این استان آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری‌‌ها موظف شده‌‌اند که بر اساس طرح تفصیلی فعالیت کنند، اما تاخیر در تصویب طرح‌ های مشتمل بر طرح تفصیلی موجب تاخیر در اجرای این طرحها می‌شود.

استاندار اصفهان همچنین تصریح کرد: شورای راهبری موزه بزرگ اصفهان شکل‌ گرفته، اما اقدام های اساسی در این ارتباط انجام نشده است و امیدواریم با کمک وزیر راه و شهرسازی شرایط بهتری رقم بخورد.

همچنین شهردار اصفهان در این جلسه گفت: اصفهان ۲هزار و ۳۰۴ هکتار بافت فرسوده دارد که ۲۰ درصد مجموع مساحت شهر را شامل می‌شود.

' قدرت الله نوروزی ' ادامه داد: در قوانین متعددی همچون برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه نگاه ویژه ای به احیا و بازآفرینی بافت فرسوده شده است و طبق این برنامه‌ها باید هر سال ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده احیا شود.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه بیش از ۲۷۰ محله باید با اختصاص اعتبارات دولتی احیا شود، اظهار کرد: به دلیل شرایط سخت دریافت وام و با توجه به اینکه ۶۰ درصد املاک واقع در بافت ناکارآمد فاقد سند مالکیت است، امکان احیا و نوسازی بافت های فرسوده از اصفهان کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

شهردار اصفهان افزود: اکنون طبق ماده ۱۶ برنامه توسعه، سند راهبردی بازآفرینی پایدار بافت ناکارآمد شهر تهیه شده است که تقاضای ما از دولت این است تسهیلات و اعتباراتی که در قانون پیش بینی شده به صاحبان بافت های فرسوده اختصاص یابد تا بتوان در جهت نوسازی این نوع بافت ها اقدام کرد.

نوروزی تصریح کرد: ۴۰۰ اثر ملی و ۴ اثر جهانی اصفهان در معرض تهدید است بنابراین باید برای این موضوع بطور فراگیر فعالیت کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی بعدازظهر چهارشنبه در سفری سه روزه به منظور بازدید و افتتاح چند طرح عمرانی وارد اصفهان شد.

وی در نخستین روز سفر خود به اصفهان از طرح های توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان و عملیات اجرایی آزادراه شرق اصفهان بازدید کرد.

بازدید از طرح ۲ بانده شدن محور اصفهان - اردستان و افتتاح روکش آسفالت در سطح استان و افتتاح WIM 'توزین درحال حرکت' از دیگر برنامه های سفر وزیر راه و شهر سازی به اصفهان بود.

آخوندی همچنین روز پنحشنبه از طرح بازسازی و پیاده راه سازی خیابان چهارباغ اصفهان بازدید کرد و در ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان شرکت کرد.

افتتاح ۱۵ کیلومتر از آزاد راه غرب اصفهان، بازدید از طرح قطارشهری بهارستان، افتتاح ایستگاه راه آهن ریز و ۱۲ کیلومتر خط اتصال به فولاد مبارکه و بازدید از طرح ۲ خطه شدن مسیر ریلی زرین شهر به بافق از دیگر برنامه های سفر وزیر راه و شهرسازی به اصفهان است.

بر اساس برنامه پیشنهادی سفر وزیر راه و شهرسازی، وی روز جمعه نیز از فلاورجان و طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران بازدید می کند.

نظر شما