شناسهٔ خبر: 44521 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان اعلام کرد:

رونمایی از طرح احداث مدارس اجتماع‌محور در شهر جدید بهارستان/ آغاز عملیات ریل‌گذاری متروی بهارستان - اصفهان

بازدید مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان از رونمایی طرح احداث مدارس اجتماع‌محور با حضور وزیر راه و شهرسازی در این شهر جدید خبر داد و گفت: تمامی شهروندان می‌توانند خارج از زمان تحصیل از ظرفیت‌های این مراکز استفاده کنند چراکه این مداس در مراکز محلات ساخته شده و به عنوان مثال سالن اجتماعات آن‌ها به عنوان سالن اجتماعات محله به شمار می‌رود.

محمدرضا احمدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در اشاره به سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان و حضور در مراسم افتتاح ۲ واحد آموزشی ۱۲ کلاسه، یک باب کلانتری، ۱۷۸۰ واحد مسکن مهر در این شهر جدید بیان کرد: خوشبختانه این واحدهای خدماتی با هزینه‌ای بالغ بر ۷ میلیراد تومان افتتاح و بهره‌برداری رسید.

احمدی همچنین به آغاز عملیات ریل‌گذاری متروی بهارستان به اصفهان نیز با حضور وزیر را و شهرسازی اشاره کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی عملیات زیرسازی این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در حال انجام بوده و هم‌اکنون بخش ریل‌گذاری آن با قراردادی به ارزش ۷۱ میلیارد تومان آغاز شده و قرار است تا ۲ سال آینده با هزینه ۳۵ تا ۴۰ میلیارد دیگر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان ادامه داد: در سفر وزیر راه و شهرسازی به شهر بهارستان همچنین از طرح مدارس اجتماع محور که ما ان را شهرآموز نامیده‌ایم نیز رونمایی و قرار شد تا اولین نمونه ان در سراسر کشور تا یک سال و نیم اینده در شهر جدید بهارستان افتتاح شود.

وی با تأکید براینکه وظیفه اصلی این مدارس، ارائه خدمات به دانش‌اموزان و سایر شهروندان در خارج از ساعات و زمان تحصیل است گفت: تمامی شهروندان می‌توانند خارج از زمان تحصیل از ظرفیت‌های این مراکز اعم از سالن ورزشی، استخر و سالن اجتماعات ان استفاده کنند چراکه این مدارس در مراکز محلات ساخته شده و به عنوان مثال سالن اجتماعات آن‌ها به عنوان سالن اجتماعات محله به شمار می‌رود.

احمدی ایده احداث و راه‌اندازی این مدارس اجتماع محور را متعلق به وزیر راه و شهرسازی دانست و گفت: خوشبختانه سایت مسکن مهر شهر بهارستان از خدمات روبنایی و محله‌ای بسیار خوبی بهره‌مند بوده و هم‌اکنون دارای ۱۰ واحد اموزشی فعال، ۱ کلانتری و بیش از ۱۵ هزار هکتار فضای سبز است.

به گفته این مقام مسئول شهر جدید بهارستان در ۱۵ کیلومتری شهر اصفهان واقع و دارای جمعیتی بالغ بر ۸۵ هزار نفریست و طبق آمار سالیانه دارای ۶ درصد رشد جمعیتی خواهد بود.

احمدی همچنین با بیان این نکته که بهارستان جزو ۵ شهر جدید در آستانه جمعیت یکصد هزار نفری در بین شهرهای جدید کشور است گفت: این شهر جدید در حال حاضر ۱۱ هزار واحد مسکن مهر دارد که به جز یک پروژه ۱۹۲ واحدی که دارای مشکل حقوقی بوده مابقی تکمیل و آماده تحویل است./

نظر شما