شناسهٔ خبر: 44537 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد:

ساخت ۱۴ باب مسجد و مدرسه در حوزه خدمات روبنایی مسکن مهر استان مرکزی

مسجد مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی مهم‌ترین اقدامات حوزه مسکن و ساختمان را در حوزه خدمات روبنایی مسکن مهر ساخت ۸ باب مسجد و ۶ باب مدرسه عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی گفت: با توجه به اهمیت تقویت زیرساخت‌های مرتبط با فرهنگ ارزشمند اقامه نماز جماعت، ساخت و تحویل هشت باب مسجد در پروژه‌های مسکن مهر شهرهای خمین، محلات، دلیجان، مهاجران و اراک از سال‌های اخیر با جدیت در دستور کار قرار گرفته که از این تعداد با تلاش‌های انجام شده ۷ باب مسجد به بهره‌برداری رسیده و یک باب دیگر در کوی نبئی اراک در حال تکمیل است.

دبیر شورای مسکن استان مرکزی تصریح کرد: گفتنی است، در راستای ارتقاء خدمات روبنایی پروژه‌های مسکن مهر تاکنون، ساخت پنج باب مدرسه هم در پنج شهر استان به اتمام رسیده و به‌عنوان یکی از خدمات فرهنگی-اجتماعی این اداره کل به هم استانی‌ها تقدیم شده است.

شارقی بیان کرد: در استان مرکزی بالغ بر ۳۲۲۷۹ واحد مسکن مهر در قالب شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و زیر ۲۵ هزار نفر و همچنین شهرهای جدید و به صورت خودمالک احداث شده که از این تعداد متولی ۲۳۴۰۲ واحد مربوط به شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، اداره کل راه و شهرسازی استان است و تنها ۴۳۲ واحد به دلیل مشکلات مربوط به تعاونی‌ها، ناتمام و بقیه به‌طور کامل به بهره‌برداری رسیده است.

وی همچنین عنوان کرد: عملیات محوطه‌سازی کلیه سایت‌های مسکن مهر استان نیز پایان یافته است و به شهرداری‌ها تحویل شده است.

نظر شما