شناسهٔ خبر: 44556 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

هواشناسی پیش‌بینی کرد:

موج سرما در شمال کشور و کاهش دما تا ۱۲ درجه در سواحل خزر/ وزش باد شدید در پایتخت

هوا شناسی - ابری از بعدازظهر دوشنبه و روز سه‌شنبه این هفته در استان‌های تهران، قزوین‌، زنجان، قم‌، سمنان، شمال استان‌های اصفهان و مرکزی، شرق استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی و شمال سیستان‌‌و‌بلوچستان، وزش باد شدید و گاهی گردوخاک رخ می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی،‌ از روز دوشنبه بعدازظهر با نفوذ سامانه بارشی ابتدا برای استان‌های واقع در شمال غرب و به‌تدریج سواحل دریای خزر ابرناکی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

‌روز سه‌شنبه به علت مستقر شدن سامانه بارشی بر روی شمال کشور،‌ برای مناطق شمالی استان‌های شمال غرب، استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و شمال شرق بارش به صورت رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، کاهش محسوس دما به اندازه ۶ تا ۱۲ د‌رجه به ویژه برای نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود

از بعد از ظهر دوشنبه و روز سه‌شنبه برای استان‌های تهران، قزوین‌، زنجان، قم‌، سمنان و شمال استان‌های اصفهان و مرکزی، شرق استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی و شمال سیستان‌‌و‌بلوچستان وزش باد شدید و گاهی گردوخاک رخ خواهد داد.

در اواخر وقت روز دوشنبه و روز سه‌شنبه ‌شدت بارش در سواحل دریای خزر، به ویژه استان‌های گیلان و مازندران، منجر به آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد؛ روز سه شنبه دریای خزر مواج ‌است.

از اواخر وقت دوشنبه با نفوذ جریان‌های شمالی در استان‌های گیلان‌، مازندران‌، اردبیل‌، ارتفاعات آذربایجان شرقی و روز سه‌شنبه در شرق مازندران‌، گلستان و شمال خراسان شمالی، رگبار باران گاهی رعد برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود که انتظار می‌رود پیامد آن آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها در مناطق یاد شده باشد.

‌روز سه شنبه کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۲ درجه در نوار شمالی کشور پیش بینی می‌شود./

نظر شما