شناسهٔ خبر: 4470 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح دفتر جمعيت طرفداران ايمني راه‌ها در استان فارس

تصادف جرحی دفتر جمعیت طرفداران ایمنی راهها در استان فارس به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس،در این مراسم مهندس رضاییان معاون امور عمرانی استانداری با بیان اینکه ایمنی راهها برای کشور و به خصوص برای استان فارس بسیار مهم است افزود: استان فارس جزء استانهایی است که درصد تلفات جاده ای آن بالاست هرچند یک روند کاهشی در کشور حاکم شده اما عدد مطلق تلفات و خسارات همچنان رقم بالایی است.

رضاییان با ابراز خرسندی از افتتاح دفتر جمعیت طرفداران ایمنی راهها در استان فارس اظهار داشت : این مجموعه یک تشکل مردم نهاد است و ما با مردم توانسته ایم کارهای سخت را اداره کنیم و اکنون که در مسئله مهم ایمنی راهها و همچنین در فرایند تصمیم سازی و تصمیم گیری به دولت کمک می کنند نباید زیاد توسط دولت امر ونهی شود چراکه اگر ما درست عمل کنیم در ادامه مسیر این تشکل مردم نهاد بهتر وموثرتر عمل خواهد کرد.

هوشنگ عشایری،مدیر کل راه و شهرسازی فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه مقوله ایمنی تابع پنج عامل است که سه مقوله آن مربوط به حوزه اجتماعی و رفتارهای انسانی است افزود  : واقعیت اجتناب ناپذیری است که در جامعه ایران اسلامی به انسان به عنوان اشرف مخلوقات توجه شده اما در رفتارهای اجتماعی و در حوزه رانندگی زیاد به این موضوع اهمیت نمی دهیم.

وی ادامه داد : در همه جوامع بین المللی مسئولان امر  وظیفه سیاستگذاری برای انجام یه فعالیت رفتاری مردم را دارند و انتظار می رود در این مجموعه ها مردم و مسئولان در کنار هم بخش مقوله فرهنگی را جدی بگیرند.

عشایری با اشاره به نقش اشخاص مورد اعتماد مردم در انتقال توصیه های ایمنی گفت : وقتی یک هنرمند یا ورزشکار مورد اعتماد مردم در این موضوع ورود پیدا می کند و توصیه هایی را برای مردم ایفاد میکند پذیرش آن برای مردم بسیار بیشتر خواهد بود.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس ابراز امیدواری کرد با تشکیل این مجموعه آینده بسیار روشنی در حوزه کاهش تلفات رانندگی داشته باشیم.

گفتنی است در این مراسم مدیران دستگاههای عضو شورای حمل و نقل استان،رسانه ها و جمعی از طرفداران ایمنی راهها حضور داشتند.

نظر شما