شناسهٔ خبر: 44747 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

بيستمين گردهمایی مسئولين استاندارد پرواز و معاونين فنی- عملياتی شركت‌های هواپيمايی

جلسه بيستمين گردهمايی مسئولين استاندارد پرواز و معاونين فنی-عملياتی شركت‌های هواپيمايی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان هواپیمایی کشوری، بیستمین گردهمایی مسئولان استاندارد پرواز و معاونان فنی- عملیاتی شرکت های هواپیمایی برگزار شد. در اين نشست مجيد حسنلو در خصوص بخشنامه ۱۱۰/FS /۱۰۴ و ضرورت انجام Route Performance Analysis  گفت: با توجه  به بررسی‌ها ، مميزی‌ها و نتايج بررسي برخي سوانح ، شواهدی از عدم رعايت الزامات و توان عملياتی هواپيماها در بعضی از مسيرها و فرودگاه‌ها يافت شده است كه لازم است زير ساخت ها و امكانات و نيروي انسانی لازم شركت‌های بهره‌بردار مهيا شود.

وي افزود : دراين ارتباط مقررات MLR.۱۰۱ AIROPS در بخشي از كتاب عمليات  (OM) اطلاعات لازم مربوط به ارتباط، ناوبری و فرودگاه‌ها، ايستگاه‌های عملياتی و همچنين حداقل سطوح و ارتفاعات پروازی برای هر مسير و حداقل الزامات عملياتی بيان شد كه بر اين اساس شركت ها بايد اقدامات لازم را در اين خصوص انجام داده و گزارشات مربوط را به سازمان ارسال كنند.

در اين جلسه مجيد اخلاقی در ارتباط با بروز رساني مقررات  AIROPS CAOIRI در بخش الزامات سازماني در عمليات پرواز اظهار داشت: اجرای اين مقررات آغاز شده و نحوه مميزی‌ها و بازرسی براساس آن اعمال خواهد شد همچنين در Article ۳ و مقررات ارجاع به  AMC و GM  آژانس  EASA بيان شده است.

وي همچنين در ارتباط با الزامات و شرايط معاونين عملياتي با توجه به بند ۱۳۵ از مقررات Airops و معرفي نفرات صلاحيتدار جهت بخشهاي عمليات پرواز ،آموزش كرو پروازي ،عمليات زمينی و استمرار قابليت پروازی توضيحاتی را ارائه كردند.

در پايان محمود رضا روحانی در ارتباط با صدور  گواهينامه‌های جديد خلبانی بر اساس  Part FCL  با توجه به بستر الكترونيكی ايجاد شده و نحوه ارسال در خواست ،صدور تمديد گواهينامه و رده‌های مربوط با توجه به قوانين مربوط توضيحاتی را بيان كرد.  

نظر شما