شناسهٔ خبر: 44893 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جنوب کرمان برگزار شد:

جزئیات برگزاری سومین جلسه کارگروه آمایش، محیط‌زیست و توسعه پایدار در جنوب استان کرمان

محمد منزلی مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی جنوب استان کرمان گفت: سومین جلسه کارگروه آمایش، محیط‌زیست و توسعه پایدار استان با حضور نمایندگان مربوطه در محل سالن کنفرانس اندیشه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، محمد منزلی مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان گفت: سومین جلسه کارگروه آمایش، محیط‌زیست و توسعه پایدار استان با حضور نمایندگان مربوطه در محل سالن کنفرانس اندیشه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان تشکیل شد.

وی بیان کرد: این جلسه در راستای بررسی و تصویب فصل ششم مطالعات آمایش استان برگزار شد.

منزلی در این راستا اعلام کرد: با توجه به اهمیت راهبردی مطالعات به لحاظ تنظیم اسناد بخشی بلندمدت و مدیریت آمایش استان، اعضاء جلسه نقطه نظرات کارشناسی مهمی در خصوص اصلاح گزارش نهایی فصل ششم مطرح کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: فصل ششم مطالعات به تبیین چشم‌انداز و طراحی سناریوی توسعه فضایی استان می‌پردازد و هدف از این مرحله از مطالعات آمایش، تبیین اهداف بنیادین و تحلیل سلسله‌مراتب این اهداف جهت دستیابی به شبکه اهداف مقطعی-نمایی به عنوان نخستین مرحله از تبیین چشم‌انداز توسعه فضایی استان کرمان است.

منزلی عنوان کرد: مطالعات طرح آمایش استان در دو بخش وضعیت موجود استان و چشم‌انداز برنامه‌های توسعه استان تهیه شده است. در این مطالعات که سند آن توسط جهاد دانشگاهی در حال تدوین است سعی بر بهره‌برداری بهینه از امکانات در راستای بهبود وضعیت مادی و معنوی در قلمرو جغرافیایی خاص انجام شده.

همچنین در آمایش سرزمین استان سازماندهی اقتصادی-اجتماعی-فرهنگی و زیست‌محیطی به منظور تحقق آینده‌ای مطلوب پیشنهاد داده شده است.

نظر شما