شناسهٔ خبر: 44902 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در نشست كمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیكی مطرح شد:

پیش بینی ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس برای اربعین/ تمام سازمان‌های مسئول برای سفرهای اربعین هماهنگ هستند

جلسه پنجاه و نهمین جلسه كمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیكی با حضور رئیس پلیس راهور ناجا، معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان پزشكی قانونی كشور و سایر اعضای كمیته جهت انجام هماهنگی و تدابیر لازم سفر زائران اربعین حسینی در تهران تشكیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا با ابراز رضایت از تعامل نهادها و سازمان‌های ذیربط در امر سفرها اظهار کرد: امید است با هماهنگی‌های لازم بیش از گذشته تمام سازمان‌ها با استفاده از امكانات و تجهیزات در ایام اربعین حسینی شرایط مطلوب و مناسب برای زائران و هموطنان فراهم آید.

وی آماده‌سازی مسیرهای جاده‌ای منتهی به مرزهای مشترك با كشور همسایه (عراق) را كه از سوی دستگاه‌های ذیربط آغاز شده است را از برنامه‌های طراحی شده خواند و گفت: با برنامه‌ریزی دقیق و اطلاع‌رسانی مناسب و شفاف به زائران امیدواریم ضمن فراهم آوردن رضایت و آرامش خاطر آنان مدیریت لازم بر ترافیك مسیرها در این ایام و سفرها انجام شود. 

مهری آمادگی تمامی سازمان‌ها را خوب توصیف كرد و افزود: امید است با تعامل و همكاری بین دستگاهی زائران همایش بزرگ اربعین حسینی با رضایت‌مندی كامل به این سفر معنوی عزیمت و بازگردند.

بر اساس این گزارش؛ داود كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینكه ماهیت‌های وظیفه‌ سازمان نگهداری از راه‌ها و فراهم آوردن شرایط مطلوب زیربنایی در پایانه‌های مرزها می‌باشد، اظهار کرد: عملیات عمرانی لازم در سه مرز شلمچه، چزابه و مهران و مسیرهای منتهی به این سه مرز شامل بهسازی، روكش آسفالت، لكه‌گیری، خط‌كشی و ایمن‌سازی پرتگاه‌ها و نصب حفاظ‌های ایمنی از ماههای قبل آغاز و انجام گردیده و با توجه به اینكه مرز خسروی به عنوان مرز چهارم در سال جاری مورد تردد زائران قرار خواهد گرفت اقدامات مشابه نیز در آنجا انجام گردیده و در حال انجام است.

وی به تصمیمات اتخاذ شده در جلسات كمیته حل‌ونقل سوخت را اشاره داشت و افزود: در ساختار كلی جلسات اینگونه تصمیم گرفته شده است كه كسانی كه با وسائل نقلیه شخصی و یا عمومی به نقاط مرزی مراجعه خواهند كرد قبل از رسیدن به نقطه صفر مرزی باید خودروی خود را پارك و با وسایل دیگر پیش‌بینی شده خود را به پایانه مرزی برسانند.

كشاورزیان پیش‌بینی جابجایی ۵۰ درصد از زائران عتبات عالیات را در سال جاری از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری دانست و تصریح كرد: ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس در اربعین با ظرفیت ۶۰۰۰۰ سفر ناوگان مذكور پیش‌بینی شده است و با توجه به متوسط جابجایی ۳۵ نفر به ازای هر سرویس پیش‌بینی حدود ۳۰ هزار سرویس رفت و ۳۰ هزار سفر جهت بازگشت زائران شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس كمیته حمل ونقل و سوخت ستاد اربعین مصوبه ستاد مبنی بر افزایش نرخ سفر ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای اتوبوس در ایام اربعین به جهت منافع صاحبان و رانندگان حمل‌ونقل عمومی (اتوبوس) اشاره و تاكید كرد: تعیین این نرخ به جهت یك سرخالی بودن در هر دو زمان رفت و برگشت بوده و مقرر است با نظارت و كنترل  از طریق مختلف با افزایش نرخ بیش از میزان تعیین شده به طور قطع و یقین برخورد تعزیراتی گردد.

كشاورزیان از افزایش ظرفیت پاركینگ‌ها در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: مقرر است ابتدا پاركینگ‌های داخل شهر تكمیل و سپس مسافران به سایر پاركینگ‌ها مراجعه نمایند و زائرانی كه با ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز به مرزها عزیمت می‌نمایند در محل‌های پیش‌بینی شده پیاده و با اتوبوس‌های درون‌شهری به پایانه ‌های مرزی انتقال می‌یابند.

این گزارش می‌افزاید سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا در ابتدای جلسه گزارشی از وضعیت ترافیكی كشور در ۶ ماهه نخست سال جاری ارائه و با اشاره به روند رو به رشد و چشمگیر تردد زائران عتبات عالیات از سه مرز چزابه، شلمچه و مهران در طی سالهای ۹۲ تا ۹۵ خاطرنشان كرد: طرح اربعین در سال جاری از ۸ آبان اغاز و تا ۲۵ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است سایر اعضاء كمیته نیز از اقدامات آمادگی و برنامه‌های خود برای مراسم اربعین گزارشاتی را ارائه کردند./

نظر شما