شناسهٔ خبر: 44934 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر‌و‌دریانوردی نوشهر خبر داد:

سرمایه‌گذاری بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در بندر نوشهر

امضای قرارداد قرارداد سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۱۰۸ میلیارد ریالی بخش خصوصی در بندر نوشهر روز دوشنبه طی آئینی بین سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی در این بندر منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، از آغاز به کار دولت تدبیر و امید تاکنون بخش خصوصی برای ساخت سیلوهای غلات و انبارها در بندر نوشهر ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی نوشهر در حاشیه امضای این قرارداد که محمد راستا مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور حضور داشت، گفت: از این میزان، حدود۳هزار و ۷۲۰ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال (۷۸ میلیون یورو) برای ایجاد پایانه مشترک صادرات مواد غذایی و مسافری، ‌ ۲۷۱ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال برای خطوط لوله و مخازن نگهداری فرآورده های نفتی و ۱۰۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای ایجاد خطوط لوله و مخازن روغن خوراکی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر سرمایه‌گذاری می‌شود.

سیاوش رضوانی افزود: خطوط لوله و مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی و خطوط لوله و مخازن روغن خوراکی طبق برنامه زمان‌بندی به مدت ۲ سال در محوطه بندر نوشهر ساخته می‌شود و سرمایه‌گذار آن طبق تفاهم‌نامه به مدت ۱۳ سال می‌تواند از این طرح‌ها بهره‌برداری کند.

وی ادامه داد:‌ در اجرای طرح پایانه مشترک صادرات مواد غذایی و مسافری هم اکنون سرمایه گذار آن درحال تدوین طرح تفصیلی، ‌دریافت موافقت بندر مقصد و خرید شناور است.

 ایجاد ۱۰۷۷ فرصت شغلی مستقیم در پی اجرای کامل این طرح‌ها در نوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت :‌ با اجرای کامل این طرح ها علاوه بر افزایش سهم حمل ونقل دریایی در حوزه تجاری و مسافری، همچنین زمینه اشتغال‌زایی برای دست کم هزار و ۷۷ نفر به شیوه مستقیم و ۱۰ هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم در بندرنوشهر فراهم می‌شود.

هم اکنون منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر با مساحتی حدود ۴۰ هکتار از ۱۱ پست اسلکه تجاری، خدماتی، تجهیزات مناسب خشکی، دریایی و نیز آبخور پنج متر نسبت به سایر بنادر شمالی از موقعیت بسیار مناسبی برخوردار است.

طبق آمار منابع رسمی، این بندر در حال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری مقدار یک میلیون تن کالا درسال را دارد و با عملیاتی شدن و اجرای کامل طرح‌های مدنظر در این بندر پیش‌بینی می‌شود که این میزان ظرفیت به چند برابر در سال‌های آینده افزایش یابد.

اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر قراردارد.

نظر شما