شناسهٔ خبر: 44938 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

توسعه همه‌جانبه بندر نوشهر در دستور کار سازمان بنادر/ تحقق رونق بندر نوشهر با مشارکت بخش خصوصی/ آمادگی سازمان بنادر برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های بندر نوشهر

جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت توسعه همه جانبه و استفاده از ظرفیت های بالقوه بندر تاریخی نوشهر تأکید کرد و گفت: امیدواریم با حضور و مشارکت جدی بخش خصوصی شاهد رونق بیش از پیش بندر نوشهر باشیم .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در مراسم امضای تفاهم نامه سه پروژه مهم سرمایه‌گذاری در بندر نوشهر با اعلام این مطلب افزود : همه باید تلاش کنیم این بندر تاریخی به جایگاه شایسته خود دست پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد امضای سه پروژه مهم سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی در بندر نوشهر هستیم خاطر نشان کرد : این امر موجب رونق بیش از پیش بندر نوشهر و افزایش سهم بندر در حمل و نقل دریایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه پروژه‌های سرمایه‌گذاری باید صادرات محور باشد افزود: خوشبختانه پروژه های جدید سرمایه گذاری در بندر نوشهر به صادرات توجه ویژه دارند و این امر علاوه بر ایجاد اشتغال ، موجب ایجاد مزیت رقابتی برای بندر نوشهر و جذب بازار در کشورهای حوزه دریای خزر خواهد شد .

وی افزود : راه دسترسی و پس‌کرانه بندری از نیازهای ضروری بندر نوشهر است که امیدواریم با همکاری و حمایت‌های همه‌جانبه مسئولان شهرستانی عملیات اجرایی آن برای رونق بندر و تسهیل در رفت و آمد درون شهری و کاهش معضلات اجتماعی آغاز شود .

راستاد از آمادگی مجموعه سازمان بنادر برای سرمایه‌گذاری در زمینه زیر ساخت‌های موردنیاز دربندر نوشهر خبر داد و گفت : امیدواریم  با حضور و مشارکت جدی بخش خصوصی شاهد رونق بیش از پیش بندر نوشهر باشیم .

در ابتدای این مراسم سیاوش رضوانی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران به ارائه گزارشی از سرمایه گذاری های انجام شده در بندر نوشهر طی سالیان اخیر پرداخت و خواستار مساعدت همه جانبه مسئولان برای توسعه همه جانبه بندر نوشهر شد .

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ امام جمعه و علی شادمان فرماندار شهرستان نیز طی سخنانی با اشاره به نقش بندر نوشهر به عنوان تنها مرکز اقتصادی غرب استان ، خواستار مساعدت لازم برای رفع چالش‌های فرا روی توسعه این بندر شدند.

در ادامه دکتر قاسم احمدی لاشکی ضمن قدردانی از توجه ویژه مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی به بندر نوشهر گفت: با احداث آزادراه تهران شمال نقش و جایگاه ممتاز بندر نوشهر به خاطر نزدیکی به پایتخت و مراکز مهم صنعتی بیش از پیش نمایان خواهد شد لذا همه باید برای ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز بندر تلاش کنیم .

محمدعلی حسن زاده عضو هیأت عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی نیز ابراز امیدواری کرد با سرمایه‌گذاری‌های جدید در بندر نوشهر شاهد رونق بیش از پیش این بندر مهم در شمال کشور باشیم .

در ادامه با حضور مسئولان و مقامات کشوری و محلی و نمایندگان شرکت های سرمایه گذار، سه تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در زمینه احداث خطوط لوله و مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، ایجاد پایانه مشترک صادرات مواد غذایی و مسافری و احداث خطوط لوله و مخازن روغن خوراکی در بندر نوشهر با اعتباری بالغ بر  ۴۰۰ میلیارد تومان به امضای مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران و مدیران عامل شرکت‌های سرمایه گذار رسید

نظر شما