شناسهٔ خبر: 44945 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

بهره‌برداری از حدود ۲۶۲ هزار کیلومتر خط‌آهن و انواع راه و آزادراه در شبکه حمل‌نقل کشور/ ۴۰ هزار کیلومتر طرح جدید راه و راه‌آهن در حال اجراست/ پیشرفت فیزیکی ۶۲ درصدی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه حمل‌ونقل

خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه گفت: حدود ۴۰ هزار کیلومتر طرح جدید در قالب موافقت‌نامه در حال اجرا است که از این رقم حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و ۱۳ هزار و ۹۶۹ کیلومتر در دست‌ساخت و ۱۱ هزار کیلومتر در دست مطالعه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خیرالله خادمی در دومین نشست بررسی عملکرد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی با محور توسعه شبکه ریلی که با حضور نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به وضعیت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل اظهار داشت: در حال حاضر ۲۶۱ هزار و ۸۰۵ کیلومتر خط‌آهن، انواع راه و آزادراه و راه روستایی و راه اصلی در شبکه موجود است.

وی افزود: با در نظر گرفتن توسعه شبکه،‌ حدود ۴۰ هزار کیلومتر طرح جدید در قالب موافقت‌نامه در حال اجرا است که از این رقم حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و ۱۳ هزار و ۹۶۹ کیلومتر در دست‌ساخت و ۱۱ هزار کیلومتر در دست مطالعه قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بیان داشت: در سال ۹۶ در بخش آزادراهی ۷ پروژه به طول ۲۳۷ کیلومتر تعریف شد که هم‌اکنون ۱۱۶ کیلومتر آن روکش آسفالت شده است و ۷۱ درصدی با پیشرفت فیزیکی دارد. در بخش بزرگراهی نیز ۶۶ پروژه به طول ۸۵۱ کیلومتر تعریف شده است که تا پایان شهریورماه ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و ۲۷۶ کیلومتر آن اسفالت شده و بخش زیادی از آن به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به پروژه‌های ریلی اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: ۷ پروژه ریلی به طول ۵۱۶ کیلومتر باید در سال ۹۶ ریل‌گذاری شود که تا پایان شهریورماه ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و البته ۳۹۱ کیلومتر آن تا به امروز ریل‌گذاری شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های راه روستایی اقتصاد مقاومتی نیز یادآور شد: ۸ پروژه راه روستایی به طول ۱۰۰۰ کیلومتر تعریف شده که ۱۴۳ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است و پروژه‌های در دست اقدام ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گفته خادمی مجموع پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که امیدواریم اهداف پیش‌بینی‌شده به اتمام برسد.

نظر شما