شناسهٔ خبر: 44989 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان همدان خبر داد:

فعالیت شبانه‌روزی مرکز مدیریت راه‌های استان همدان در ایام اربعین

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از فعالیت شبانه‌روزی مرکز مدیریت راه‌ها در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری با تأکید بر اینکه امسال همدان برای هرچه بهتر برگزاری آیین اربعین و پذیرایی از زائران حسینی اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: در ایام اربعین حسینی مرکز مدیریت راه‌ها باید به شکل شبانه‌روزی فعال باشد و از طریق ارتباطات تلفنی و بی‌سیم موانع موجود در راه‌ها را شناسایی و درصدد رفع آن برآیند.

وی افزود: این اداره کل با همکاری پلیس‌راه استان، گشت‌های ۲۴ ساعته راهداری، اورژانس، امداد خودرو و هلال‌احمر آمادگی لازم را برای تأمین ایمنی زائران دارند.

رودباری با تأکید بر اینکه باید در زمینه رفع کمبودها و نیازمندی‌های استان و تأمین زیرساخت‌های اربعین تمهیدات لازم انجام شود، بیان کرد: انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و عضو کمیته حمل‌ونقل و سوخت امکانات و تجهیزات لازم را برای رفاه حال زائران حسینی فراهم کنند.

وی با تأکید بر استقرار مجهزترین اتوبوس‌ها در پایانه‌های استان در ایام اربعین، تصریح کرد: با این اقدام می‌توان زمانی که وسیله نقلیه‌ای با مشکل مواجه شد از اتوبوس‌های کشیک در راستای انتقال مسافران به محل امن استفاده شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان به فعالیت مجتمع‌های خدماتی رفاهی در این ایام اشاره و عنوان کرد: مدیران این مجتمع‌ها باید اهتمام لازم را در برنامه‌ریزی و هماهنگی با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برای تأمین سوخت وسایل نقلیه ایام اربعین حسینی داشته باشند.

این مسئول به آمادگی اکیپ‌های راهداری استان در این ایام اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی در ایام اربعین به ویژه در راه برگشت زائران حسینی، اکیپ‌های راهداری باید آماده باشند و در صورت تغییرات شرایط جوی وارد عمل شده و از خطرات احتمالی و موانع در سطح راه‌ها جلوگیری کنند.

نظر شما