شناسهٔ خبر: 44994 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئيس سازمان هواپيمايی كشوری مطرح کرد:

تشریح نقش چشمگیر روابط عمومی‌ها در اطلاع‌رسانی به موقع و صحیح بخش هوایی به مردم/ برای توسعه حمل و نقل هوایی هیچ عامل بازدارنده‌ای نداریم

جلسه رئیس سازمان هواپیمایی كشوری گفت: ما برای توسعه حمل و نقل هوایی هیچ عامل بازدارنده‌ای نداریم لذا روابط عمومی‌ها باید در ارتباط با مردم و اطلاع رسانی به موقع و صحیح و ارائه نقطه نظرات كارشناسی به مردم و مسئولان موثرتر عمل كنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشور علی عابدزاده در نشستی پیرامون وحدت رویه در اطلاع رسانی كه با حضور مدیر روابط عمومی سازمان، مدیران روابط عمومی شركت های هواپیمایی، فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و فرودگاه مهرآباد برگزار شد، گفت: در حال حاضر كشور در بخش زیر ساخت ها توسعه یافته اما بهره برداری از این زیرساخت ها محدود است.

وی با تاكید بر اینكه باید با نگاه به توسعه شهروند محوری در صنعت حركت كنیم، تصریح كرد: روابط عمومی ها برای توسعه ارتباط بین مردم باید از تمامی ظرفیت ها به بهترین شكل استفاده كنند.

عابدزاده با تاكید بر اینكه در سالهای اخیر اتفاقات خوبی در بخش حمل و نقل هوایی روی داده است، گفت: در طول سالهای اخیر توانستیم مجلس و دولت را قانع كنیم كه چرخه حمل و نقل هوایی با اتكا به خود به چرخش درآید و نه بارش بر دوش دولت باشد و به لحاظ اقتصادی بتواند خودش را اداره كند كه خوشبختانه این امر محقق شد كه در همین راستا محور اطلاع رسانی و زمینه سازی افكار عمومی به دوش روابط عمومی سازمان و البته با استفاده از ارتباط نزدیك با رسانه ها بوده است.

وی با بیان اینكه ساختار سازمان هواپیمایی كشوری بسیار متفاوت و ویژه است، افزود: صنعت حمل و نقل هوایی هم متعهد به اجرای قوانین و مقررات داخلی و هم متعهد به الزامات و قوانین و مقررات بین المللی است.

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری گفت: سازمان در همه موارد خود را مسئول پاسخگویی به انتقادات دانسته و روابط عمومی نیز موظف به تعامل با اصحاب رسانه بوده و به همین منظور و به لحاظ هدف مشترك خدمت به مردم بوده است.

در ادامه این نشست رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری نیز گفت: محورهایی چون شناخت و اطلاع از جایگاه مجموعه، قدرت استدلال و ارتباط نزدیك با تصمیم گیران و یا مدیران عالی رتبه و باور مسئولان و اعتقاد آنها به روابط عمومی از جمله شاخصه های مهمی است كه در جهت تعقیب اهداف بسیار تعیین كننده است،همچنین شفاف سازی و استفاده از مهارتهای ارتباطی و كلامی با مردم به خصوص در مواقع بروز مشكلات احتمالی می تواند همكاری مردم در رفع مشكلات را تا اندازه قابل توجهی در پی داشته باشد.

وی همچنین اظهارداشت: اگر به این باور برسیم كه اصحاب رسانه بهترین  افراد مورد مشورت در چگونگی پیشبرد اهداف اطلاع رسانی هستند و اینكه حوزه نفوذ آنها افكار عمومی است بنابراین هیچگاه آنها را در برابر سازمان یا شركت ها فرض نكرده و با استفاده از تریبون هایی كه در اختیار دارند می توان راه رشد و توسعه صنعت را بهتر از گذشته هموارتر كرد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری همچنین گفت: روابط عمومی در انزوا و بی تحرك و منفك از رسانه ها نه در مجموعه خود جایگاهی خواهد داشت و نه نزد مردم، مضافا به اینكه هزینه های سنگین ناكارآمدی مدیران و اتلاف زحمات به بدنه كارشناسی دستگاهها را نیز در اذهان تقویت می كند.

جعفرزاده تصریح كرد: اطلاع رسانی صحیح و شفاف در مواقع بروز مشكلات احتمالی، همكاری و همراهی مردم را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینكه فضای اصلی و زمینه های فراهم شده برای اجرای طرح های بزرگ در بخش حمل و نقل هوایی مرهون همكاری و همت رسانه ها بوده است، افزود: درك انتظار مردم از دستگاههای اجرایی و نوع پاسخگویی به چنین انتظاری جزء یكی از مهمترین وظایف روابط عمومی ها به شمار می رود كه بی تردید بدون در نظر گرفتن این ركن غیرقابل انكار چون رسانه ها میسر نخواهد بود.

گفتنی است؛ در این جلسه سرپرست روابط عمومی شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، مدیر روابط عمومی فرودگاههای بین المللی امام خمینی (ره) و مهرآباد و شركت های هواپیمایی نیز نقطه نظرات خود را مطرح و اعلام آمادگی كردند تا در این ایام تا آخرین پرواز بازگشت اربعین حسینی از تمامی امكانات موجود جهت جلب رضایت مردم حضور پررنگ داشته و حساسیت لازم را به خرج دهند.

نظر شما