شناسهٔ خبر: 45093 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حق‌شناس خبر داد:

تاکید بر نتیجه‌بخش بودن اقدامات پیشگیرانه سازمان بنادر و دریانوردی/ كاهش ۱۷درصدی سوانح دريايی ايران در نيمه اول سال ۹۶/ فعالیت ۲۰ فروند شناور ناجی در آب‌های شمال و جنوب کشور

هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، با اعلام این مطلب که در حال حاضر ۲۰ فروند شناور ناجی در آب‌های جنوب و شمالی کشور در حال فعالیت هستند، گفت: تعداد كل سوانح شناورهای ايرانی در ۶ ماهه اول سال جاری، ۲۸ سانحه بوده كه نسبت به زمان مشابه آن در سال قبل، ۱۷ درصد كاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هادی حق‌شناس معاون امور دريايي سازمان بنادر و دريانوردي با اعلام اين خبر و با بيان اينكه تلفات انسانی شناورهای ايرانی در اين مدت ۶ نفر بوده است، گفت : در بخش تلفات انسانی نيز به نسبت ۶ ماهه اول سال قبل، ۴۰ درصد كاهش تلفات داشته‌ايم.

حق‌شناس اضافه كرد: تعداد كل سوانح شناورها (ايراني و خارجي) در ۶ ماهه اول امسال، ۲۸ سانحه بوده كه در مقايسه با زمان مشابه در سال قبل، ۱۷ درصد كاهش داشته است.

اقدامات پیشگیرانه کنترل بازرسی و ممیزی آموزشی/ افزایش ۴ فروند شناور ناجی در آب‌های جنوب کشور

این مقام‌مسئول سازمان بنادر و دریانوردی همچنین به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: انجام كنترل و بازرسي منظم از کشتی‌ها در بنادر، الزام به انجام اصولي بار چيني در شناورها از جمله اقدامات پيشگيرانه‌اي است كه بر كاهش حوادث دريايي در ايران موثر بوده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بيان اينكه آموزش و به كارگيري فرماندهان مجرب در شناورهاي باري و مسافري و همچنين مميزي مراكز آموزش دريانوردي، در افزايش كيفيت امور دريانوردي و البته كاهش سوانح شناورها در ايران تأثيرگذار بوده است، از افزايش تجهيزات امداد و نجات طي ۶ ماهه گذشته نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: طي يك سال گذشته ۴ فروند شناور ناجي در آب جنوب كشور به ناوگان امداد و نجات دريايي سازمان بنادر اضافه شده است.

به گفته وی در حال حاضر ۲ دستگاه شناور ناجی نيز در دست ساخت است كه تا پايان سال به اين ناوگان ملحق می‌شود. در حال حاضر ۲۰ فروند شناور پیشرفته ناجی در بنادر شمال و جنوب ایران فعال هستند.

انجام ۱۰۰ ساعت پرواز امداد دریایی  

عضو هيأت‌عامل سازمان بنادر همچنين با اشاره به فعاليت‌های پروازی امداد و نجات دريايي طي ۶ ماهه اول سال، گفت : در اين مدت از طريق مراكز خدمات پروازي (نيروي دريايي جمهوري اسلامي و بخش خصوصي)، ۵۱ سورتي پرواز و در مجموع نزديك به ۱۰۰ ساعت پرواز امدادي و پايش آلودگی در آب‌هاي شمال و جنوب كشور انجام گرفت.

 بنا بر اعلام حق‌شناس، در ۶ ماه گذشته، ۲۹ سورتي پرواز (به هر بار برخاستن و نشستن هواپيما امدادي يك سورت گفته می‌شود) در بندرعباس، يك سورتی در چابهار، ۹ سورتی در جزيره كيش، ۳ سورتی در بوشهر و ۱۸ سورتي در انزلي توسط نيروي درياييی و بخش خصوصی جهت ارائه خدمات امداد و نجات و پايش و مقابله با آلودگي دريايی صورت گرفت.

نظر شما