شناسهٔ خبر: 45098 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در دیدار آخوندی با وزیر انرژی روسیه مطرح شد:

تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های زیرساختی ایران به ویژه بنادر/ تلاش برای ایجاد مراکز لجستیک در ۲ کشور

نشست وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر انرژی روسیه ضمن اشاره به روند رو به رشد همکاری‌های سیاسی و تجاری ۲ کشور، وجود پروژه‌های مشترک عملیاتی، مالی و تجاری بین ایران و روسیه را نشانه اهتمام رهبران آن‌ها برای ارتقای هرچه بیشتر روابط دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر خود به روسیه پیش از ظهر امروز جمعه با الکساندر نواک وزیر انرژی و رئیس طرف روس کمیسیون مشترک بین ایران و روسیه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر راه و شهرسازی در این دیدار ضمن اشاره به روند رو به رشد همکاری‌های سیاسی و تجاری ۲ کشور، وجود پروژه‌های مشترک عملیاتی، مالی و تجاری بین ایران و روسیه را نشانه اهتمام رهبران آن‌ها برای ارتقای هرچه بیشتر روابط دانست.

الکساندر نواک نیز ضمن تأکید بر ضرورت ارتقای روابط اقتصادی و تجاری همپای روابط سیاسی، سفر پیش روی ولاديمیر پوتین به جمهوری اسلامی ایران را باعث رشد و توسعه روابط دوجانبه دانست.

طرفین همچنین در این ملاقات بر فعال کردن کریدور شمال – جنوب، استفاده از ظرفیت‌های زیرساختی  ایران به ویژه بنادر موجود در خلیج فارس، دریای عمان و نیز بنادر دریای خزر، تأسیس صندوق اقتصادی مشترک مسکن در ایران با استفاده از منابع طرف روس، سرمایه‌گذاری و ایجاد مراکز لجستیک در ۲ کشور و نیز عزم آن‌ها بر عملیاتی کردن قرارداد برقی‌سازی پروژه قطار گرمسار- اینچه برون تأکید کردند./

برچسب‌ها:

نظر شما