شناسهٔ خبر: 45136 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

کاظمی نسب اعلام کرد:

اجرای طرح جابجایی فرودگاه اهواز به دلیل توسعه میدان‌های نفتی در استان/ ضرورت توجه به مشکل ریزگردها در استان خوزستان

جواد کاظمی نسب نماینده اهواز در مجلس با بیان اینکه باید به مشکل ریزگردها در استان خوزستان توجه بیشتری شود، گفت: فرودگاه بین‌المللی جدید اهواز با سرمایه‌گذاری خارجی احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جواد کاظمی نسب با بیان اینکه در زیر فرودگاه اهواز و مناطق مختلف این شهر، مخازن نفتی وجود دارد، افزود: برای توسعه این میدان‌های نفتی و همچنین سایر موارد، طرح جابجایی فرودگاه اهواز در دست اجراست.

نماینده اهواز در مجلس همچنین با اشاره به مشکل ریزگردها در استان خوزستان گفت: ریزگردها، معضلی ملی هستند که اگر نتوان جلوی آن را گرفت، حتی امکان دارد که ریزگردها به سایر مناطق کشور از جمله تهران نیز وارد شوند.

کاظمی نسب اضافه کرد: ریزگردها به جز منشاء خارجی، از کانون های موجود در داخل کشور نیز ناشی می شود به طوری که مناطقی مانند هورالعظیم باعث شیوع ریزگرد می شوند.

وی ادامه داد: برای انجام فعالیت های اکتشاف و توسعه میدان های نفتی، بخشی از منطقه هورالعظیم خشک شده که باعث پدیدآمدن ریزگرد شده است.

نماینده اهواز در مجلس همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه نفت اهواز گفت: سازندگان داخلی در این نمایشگاه آخرین، دستاوردهای صنعت نفت را به نمایش می گذارند.

کاظمی نسب تصریح کرد: با توجه به اینکه استان خوزستان، کانون شکل گیری صنعت نفت کشور بوده و دارای بزرگترین مخازن نفتی کشور است، باید این نمایشگاه مورد توجه بیشتر مسوولان قرار گیرد و حتی نمایشگاه های اصلی صنعت نفت نیز در این شهر برگزار شود.

به گزارش ایرنا وی خاطر نشان کرد: لازم است در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، به مشکلات اجتماعی و کمبودهای مناطق نفتخیز نیز پرداخته شود، بسیاری از ساکنان مناطق نفتخیز با مشکلاتی مانند بیکاری مواجه هستند.

 امسال ۱۰ گروه اصلی و پنج گروه فرعی در مساحتی بیش از ۱۳ هزار متر مربع شامل ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفته‌نامه، ۳۰ دوهفته ‌نامه،۲۰ دوماهنامه، ۵۲ فصلنامه، بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، ۷۰ رسانه غیرسراسری (محلی، منظقه‌ای و استانی) و بیش از ۶۰ روزنامه و موسسه مطبوعاتی در بیست وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها حضور دارند.

همچنین بیش از ۸۰ رسانه در گروه سیاسی و اقتصادی، ۸۰ رسانه فرهنگی و هنری، بیش از ۸۰ غرفه در گروه تخصصی، ۳۰ غرفه در گروه خانواده و ۲۰ غرفه در گروه دین و اندیشه در این رویداد بزرگ رسانه ای حضور دارند.

امسال همچنین علاوه بر ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و برخی خانه‌های مطبوعات استانی، بیش از ۵۵ رسانه استانی، منطقه‌ای و محلی با مساحتی حدود یکهزار متر مربع در نمایشگاه حضور یافته اند.

در نمایشگاه امسال علاوه بر حضور مهمانان داخلی و اصحاب رسانه کشور، روزنامه نگارانی از چهار قاره جهان به نمایشگاه مطبوعات می آیند.

همچنین همزمان با برگزاری نمایشگاه مطبوعات، ۲۰ سخنرانی در بخش بین الملل به همت اداره کل رسانه های خارجی وزارت ارشاد همراه با سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی با حضور میهمانان و روسای مقیم دفاتر رسانه های خارجی از ۱۳ کشور جهان در بخش بین الملل نمایشگاه برگزار خواهد شد.

تمامی امور اجرایی بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از پیش ثبت نام تا جانمایی غرفه ها و رسانه ها بصورت الکترونیکی و غیر حضوری انجام شده است.

بیست وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها تا ۱۲ آبان ماه همه روزه از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) میزبان بازدید کنندگان است./

نظر شما