شناسهٔ خبر: 45160 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

انتقال ۳۹ طرح عمرانی از ادارات کل به شرکت ساخت و توسعه در سال جاری/ صورت‌وضعیت پروژه‌ها الکترونیکی می‌شود

سعید پیروزفر سرپرست دفتر مدیریت پروژه شرکت ساخت و توسعه از انتقال ۳۹ طرح از ادارات کل و ستاد وزارتخانه به شرکت ساخت و توسعه خبر داد و گفت: مقرر شد اطلاعات هر یک از طرح‌های دریافتی از ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها در سامانه سامع درج شود.

سعید پیروزفر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک اظهار داشت: سامانه سامع سامانه اطلاعاتی مدیریت پروژه‌های عمرانی طی سه سال گذشته در شرکت ساخت و توسعه عملیاتی شده و سالانه گردهمايي با حضور مهندسان مشاور و نمایندگان آن‌ها برگزار می‌شود و مسائلی همچون ‌استانداردسازی گزارش‌ها و مستندات، تصاویر قرارداد‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد؛ که سمينار چهارم بحث فایل‌های رقومی، دیتا بیس، جی‌آی‌اس و گزارش‌های ماهانه مطرح شد.

وی در ادامه به دعوت از نمایندگان ادارات کل راه و شهرسازی در جلسه چهارم اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۳۹ طرح از ادارات کل و ستاد وزارتخانه به شرکت ساخت و توسعه منتقل شده و مقرر شد اطلاعات هر یک از طرح‌های دریافتی از ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها در سامانه سامع درج شود.

سرپرست دفتر مدیریت پروژه شرکت ساخت و توسعه افزود: قرار شد برای ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها با هدف نظارت بر مستندات ارسالی از سوی شرکت‌های مهندسی مشاور دسترسی تعریف شود.

 پیروز فر با اشاره به تأکید وزیر راه و شهرسازی بر الکترونیکی کردن صورت‌وضعیت‌ها و شفاف‌سازی در اسناد و اطلاعات گفت: به‌منظور مدیریت بهتر بر قراردادها، هم‌اکنون شاخص‌های  WBS(ساختار شكست پروژه) به‌صورت پایلوت در دست اجرا است که پس از کسب موفقیت لازم در قالب برنامه‌های مستندات الکترونیکی به سامانه‌ سامع شرکت ساخت و توسعه ملحق می‌شود.

وی تصریح کرد: تحویل صورت‌وضعیت‌ها به صورت دستی و در حجم بسیار بالا، گهگاه موجب کاهش دقت کافی بر روی مستندات و عدم شفافیت می‌شود.

سرپرست دفتر مدیریت پروژه‌های شرکت ساخت و توسعه بیان داشت: تمامی قرارداد‌ها اعم از قرار داده‌های پیمانکاری، مطالعاتی، خرید و تملک در سامانه سامع درج می‌شود و در این جلسه برای مشاوران جدیدالورود جهت ارسال مستندات الکترونیکی دسترسی تعریف می‌شود تا بعد از اين مستندات مربوط به قرارداد‌ها را به‌صورت الکترونیکی ارسال کنند.

پیروز فر با اشاره به مزایای دریافت مستندات به‌صورت الکترونیکی یادآور شد: این کار موجب صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و حمل‌ونقل و زمان می‌شود و از طرفی به‌صورت بایگانی‌شده می‌توان از این اطلاعات استفاده کرد همچنین از طریق سامانه سامع نیز روند پیشرفت‌های پروژه‌ها علاوه بر قابلیت گزارش‌گیری، مستندات سال‌های قبل نیز قابل دسترس است.

وی با اشاره به نقش سامانه سامع در اجرای پروژه‌ها اظهار داشت: صحت اطلاعات و کنترل آن به‌عنوان یکی از پارامترهای اصلی کنترل پروژه مطرح است و اگر اطلاعات درست و به‌موقع وارد سیستم نشود به‌تبع مشکلاتی در دستگاه‌های پروژه محور حاصل می‌شود. لذا در شرکت ساخت و توسعه حجم بسیاری از قراردادهای یک پروژه عمرانی در صف تجمیع قرار دارد تا تعداد قرارداد، میزان پیشرفت و نقاط ضعف و قوت در قالب یک بانک اطلاعاتی مشخص شود.

پیروزفر از اتصال سامانه سامع شرکت ساخت و توسعه به سامانه وزارت راه و شهرسازی در آینده نه‌چندان دور خبر داد و گفت: امیدواریم در آینده اطلاعات ثبت‌شده در سامانه‌‌ها به تصمیم‌گیری مدیران ارشد کمک کند.

نظر شما