شناسهٔ خبر: 45217 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در دیدار مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با مدیرکل پدافند غیرعامل استان مطرح شد:

اجرای ملاحظات پدافند غیرعامل گامی اساسی و زیربنایی در بندر شهید رجایی

جلسه در دیدار مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با سید عبدالمحمد سجادی مدیرکل پدافند غیرعامل این استان از اجرای ملاحظات پدافندی به شکل کاملاً مهندسی و علمی در زیرساخت‌های بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور سخن به میان آمد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور در دیدار با سید عبدالمحمد سجادی مدیرکل پدافند غیرعامل استان هرمزگان که پیش از ظهر یکشنبه ۷ آبان ماه در مجتمع بندری شهید رجایی برگزار شد، با بیان اینکه بنادر درجه یک کشور به خصوص مجتمع بندری شهیدرجایی یک از مراکز مهم و حیاتی اقتصادی کشور تلقی می‌گردد گفت:

اختلال در کار این بندر به هر دلیل آثار منفی بر عملکرد اقتصاد کشور داشته و حفظ، تقویت و ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی و تأسیساتی با رعایت ملاحظات پدافندی در مواجه با حوادث غیرمترقبه می‌تواند عاملی بازدارند باشد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری و همچنین تأکید دولت محترم مبنی بر اجرایی نمودن ملاحظات پدافند غیرعامل در طرح‌های زیربنایی به‌ویژه در مراکز حیاتی کشور اقدامات قابل‌توجهی در مجتمع بندری شهیدرجایی انجام شده است.

عفیفی پور انجام مطالعات و اجرای پروژه‌های اطفا حریق، احداث ترمینال‌های تخصصی نگهداری کالای خطرناک در این مجتمع بندری و ارتباط مستمر با ارگان‌های همکار از جمله اداره کل هواشناسی و راه و شهرسازی را مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این بخش برشمرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به برنامه‌های اجرا شده در هفته پدافند غیرعامل نیز اشاره‌ای داشت و گفت: به مناسبت این هفته علاوه بر مانور اطفا حریقی که در ترمینال اختصاصی کالای خطرناک روز گذشته با موفقیت برگزار شد مانور دیگری نیز در دستور کار قرار گرفت که توان و آمادگی بندر را در مواجه با قطعی برق و بهره‌گیری از دیزل ژنراتورها پیش‌بینی شده در نقاط حساس مجتمع، به گونه‌ای که عملیات دریایی و بندری دچار وقفه نشود را مورد ارزیابی و آزمون قرار می‌داد.

سید عبدالمحمد سجادی مدیرکل پدافند غیرعامل استان هرمزگان نیز در این نشست ضمن تمجید از اقدامات صورت گرفته در بندر شهید رجایی بیان کرد: یکی از دستگاه‌هایی که به شکل کاملاً مهندسی و علمی امور زیربنای خود را مطابق با ملاحظات پدافند غیرعامل برنامه‌ریزی نموده اداره کل بنادر و دریا نودی هرمزگان است.

وی ضمن قدردانی از نگاه دقیق مسئولان بندر به مقوله پدافند غیرعامل تلاش‌های صورت گرفته را الگوی دقیق و اصولی برای سایر دستگاه‌ها برشمرد.

سجادی همچنین با حضور در بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی از زیرساخت‌های ایجاد شده در حوزه پدافند غیرعامل بازدید کرد.

نظر شما