شناسهٔ خبر: 45220 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

تاکید بر هدف‌گذاری در کریدور ایران- قطر برای توسعه روابط حمل و نقلی/ اهمیت چشمگیر حمل و نقل ترکیبی در اتصال بندر به ریل/ مذاکره برای همکاری‌های تجاری بین ایرلاین‌های دو کشور/ تشکیل کمیسیون همکاری مشترک بین ایران و قطر

نشست وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه امکان تجارت بسیار گسترده‌ای بین ایران و قطر چه در مقاصد ۲ کشور و چه به عنوان ترانزیت به سمت شمال ایران و جنوب قطر وجود دارد گفت: به تصور ما امکان هدف‌گذاری در این زمینه برای استفاده از کریدور ایران- قطر در جهت توسعه حمل و نقل بین ۲ کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه دیدار با جاسم بن سیف بن احمد السلیطی وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه مذاکرات بسیار خوبی در زمنیه‌های مختلف با وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر داشتم و در اولین مرحله به بحث پیرامون حوزه حمل و نقل دریایی پرداختیم.

آخوندی در ادامه با اشاره به این مطلب که دولت قطر در مدت زمان اخیر سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در زمینه بنادر انجام داده است گفت: من حدود یک ماه و نیم گذشته برای افتتاح بندر حمد در کشور قطر حضور یافتم و در این مراسم شرکت کردم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان این مطلب که امکان تجارت بسیار گسترده‌ای بین ایران و قطر چه در مقاصد ۲ کشور و چه به عنوان ترانزیت به سمت شمال ایران و جنوب قطر وجود دارد گفت: به تصور ما امکان هدف‌گذاری در این زمینه برای استفاده از کریدور ایران- قطر در جهت توسعه حمل و نقل بین ۲ کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به گفتگوهای انجام شده قرار شد تا یک کمیسیون همکاری مشترک برای ایجاد روابط دوجانبه بین ایران و قطر تشکیل و در مدت کوتاهی امکان استفاده ازاین ظرفیت بسیار گسترده بین ۲ کشور را مورد بررسی قرار دهد.

آخوندی همچنین مسئله حمل و نقل ترکیبی بین بندر و ریل را یکی دیگر از مسائل مورد گفتگو بین ۲ کشور اعلام کرد و افزود: همچنین موارد دیگری از جمله امکان تشکیل شرکت‌های مختلف در مناطق آزاد و غیر آزاد در زمینه تجارت در ۲ کشور در این جلسه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: خوشبختانه همکاری بسیار گسترده‌ای بین ۲ کشور در بحث حمل و نقل هوایی وجود دارد، از این جهت در زمینه توسعه همکاری‌های تجاری بین شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و قطری به گفتگو پرداختیم.

وی در ادامه ضمن ابراز امیدواری نسبت به این رفت و آمدها و روابط موجود بین ۲ کشور منجر به خلق یک فضای همکاری تجاری ۲ و چند جانبه شود گفت: تلاش داریم تا این روابط باعث استقرار صلح در منطقه شده و در این زمنیه تأثیر عمیقی داشته باشد.

آخوندی همچنین با تأکید بر این نکته که هدف‌گذاری برای تعیین میزان بار جابه‌جا شده بین بنادر ۲ کشور در ۵ سال آینده یکی از اهداف اصلی ما در این جلسه بود گفت: ما قصد داریم تا جهت تحقق این موضوع سیستم برنامه حمل و نقل منظمی بین بنادر ۲ کشور ایجاد و همچنین تأسیسات لازم برای فعالیت شرکت‌های تجاری گوناگون در بنادر ایران و قطر را در این مدت فراهم کنیم.

ادامه سرمایه‌گذاری و همکاری‌های تجاری با ایران

جاسم بن سیف بن احمد السلیطی همچنین با حضور در جمع خبرنگاران یادآور شد: ما در جلسه با جناب آقای آخوندی به مذاکره پیرامون همکاری‌های تجاری، قراردادهای موجود بین ۲ کشور، روابط حمل و نقلی در زمینه هواپیمایی و حمل و نقل دریایی به گفتگو پرداختیم.

وی در ادامه با اشاره به حضور وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح بندر حمد گفت: در این راستا ما بنا به دعوت ایشان به ایران آمده و مباحث گسترده‌تری از جمله حمل و نقل زمینی از طریق ترکمنستان، آذربایجان و بندر امام خمینی را نیز مورد بحث قرار دادیم.

وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر همچنین با اشاره به مذاکرات صورت گرفته در خصوص ایجاد زمینه مشترک در حوزه حمل و نقلی بیان کرد: بدون شک سرمایه‌گذاری و همکاری‌های تجاری ما با کشور ایران در آینده نیز ادامه داشته و محدود نخواهد بود.

این مقام مسئول در پایان ضمن ابراز رضایت از سیستم همکاری ۲ کشور در زمینه هوایی گفت: بدون شک مراقبین پرواز ایرانی در این مدت بسیار خوب عمل کرده و ما از امنیت و ایمنی پروازهای عبوری خود از ایران بسیار راضی بودیم چرا که این کشور تمامی معیارهای جهانی و بین‌المللی پروازی را در این مدت به خوبی رعایت کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما