شناسهٔ خبر: 45257 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

خادمی اعلام کرد؛

سفر کرمانشاهیان با قطار تا پایان پاییز/ قطار سال ۱۴۰۰ به خسروی می‌رسد

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح رسمی پروژه راه آهن ملایر-کرمانشاه تا پایان پاییز امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا، خیراله خادمی در حاشیه بازدید از ایستگاه راه آهن کرمانشاه، با بیان اینکه اقدامات خوبی در بخش توسعه ریلی کشور در حال انجام است، گفت: در راستای اجرای پروژه های ستاد اقتصاد مقاومتی که در بخش توسعه ریلی کشور پیش بینی شده پروژه های ریلی خوبی در کشور در حال اجراست.

وی تصریح کرد: برنامه این است که بتوانیم هرچه سریعتر پنج محور ریلی را به اتمام رسانده و پنج مرکز استان را به شبکه ریلی کشور متصل کنیم.

معاون وزیر راه افزود: در میان این پنج پروژه راه آهن غرب کشور از اهمیت خاصی برای ما برخوردار است، زیرا علاوه بر اتصال استان کرمانشاه به شبکه ریلی کشور، با ادامه مسیر به سمت مرز خسروی اتصال ریلی به کشور عراق نیز برقرار می شود.

خادمی با بیان اینکه برنامه عملیاتی این پروژه در حال اتمام است، گفت: کارهای تکمیلی پروژه در حال انجام بوده و تنها بخش های کوچکی از روسازی مسیر باقی مانده است.

وی تصریح کرد: با توجه به روند پیشرفت کار، پروژه نهایتا تا پایان پاییز امسال آماده افتتاح رسمی می شود.

خادمی افزود: تلاش ما این است که زودتر این اتفاق بیفتد، اما پایان پاییز را برای ضریب اطمینان بیشتر اعلام می‌کنیم.

معاون وزیر راه در خصوص زمان برقراری سفرهای ریلی در کرمانشاه، گفت: ما هر پروژه‌ای که می‌سازیم تحویل شرکت راه آهن می‌دهیم و آنها بعد از تحویل پروژه نیروی انسانی مستقر کرده و برنامه ریزی سفرها را انجام می‌دهند که این کار بسته به میزان آمادگی پروژه و سایر شرایط  به طور معمول یک یا دو ماه به طول می انجامد.

خادمی تصریح کرد: با توجه به آمادگی کامل پروژه راه‌آهن ملایر-کرمانشاه پیش بینی ما این است این پروسه بین ۱۵ روز تا نهایتا یک ماه به طول بیانجامد.

وی افزود: ما تنها مسئول ساخت پروژه هستیم و برنامه ریزی سفرهای ریلی با ما نیست، اما نهایتا کرمانشاهیان تا پایان پاییز می‌توانند با قطار سفر کنند.

معاون وزیر راه همچنین با اشاره به روند پیشرفت مطلوب پروژه راه آهن کرمانشاه-خسروی، گفت: پیش بینی ما این است با توجه به پیشرفتی که این پروژه دارد، قطار تا پایان سال ۱۳۹۸ به اسلام آباد غرب برسد.

وی افزود: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قطار تا سال ۱۴۰۰ به مرز خسروی می‌رسد.

نظر شما