شناسهٔ خبر: 45389 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مروری بر اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت:

اقدامات وزارت کشور در مهار حاشیه نشینی/ اختصاص ۵۵۰ میلیاردتومان اعتبار جاده سازی به مرزهای اربعین/ اجرای طرح پایلوت نوسازی مناقصه‌ای در بافت ناکارآمد پایتخت/ آماده باش مجتمع خدمات رفاهی برای زائران اربعین

مرز مهران انتصاب مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، بازگشت روزانه ۲۵۰ زائر از عراق، آغاز همکاری های مشترک سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان نوسازی در بافت های ناکارآمد، ضرورت طراحی راه ها و شناسایی گسل ها در حوزه شهری، توسعه شهرستان پیشوا، بهسازی مسیرهای زائران اربعین با ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار و جزئیات اجرای طرح پایلوت نوسازی مناقصه ای بافت های فرسوده تهران بخشی از مهمتری اخبار حوزه استان ها در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اهم اخبار استانها به شرح زیر است:

طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی، عبداله بهادری به سمت مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران منصوب شد.

یک روز بعد از تشکیل شورای اجتماعی کشور به ریاست رئیس‌جمهور، قائم‌مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی به جمع خبرنگاران آمد تا از مهم‌ترین اقدامات دستگاه‌های مختلف درباره کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور گزارش دهد.

تقی رستم‌وندی گفت: به‌زودی پنجمين جلسه درخصوص آسيب‌های اجتماعی كشور در حضور مقام معظم رهبری برگزار می‌شود و دستگاه‌های اجرايی جمع‌بندی و اقدامات خود را درخصوص مسائل مربوط به آسيب‌ها در اين جلسه عنوان می‌كنند.

رستم‌وندی با اشاره به توصيه مقام معظم رهبری درخصوص تشكيل هيأت انديشه‌ورز نيز گفت: اين هيأت از صاحب‌نظران و كارشناسان مرتبط با حوزه آسيب‌های اجتماعی كمك می‌گيرد تا اين آسيب‌ها ريشه‌يابی شده و توصيه‌های علمی و كاربردی درباره آنها ارائه شود.

رستم‌وندی درخصوص نخستين اولويت آسيب‌های اجتماعی در كشور گفت:بين آسيب‌هاي اجتماعی، اعتياد در رأس اولويت‌ها قرار دارد. اگر بتوان اعتياد را در كشور كنترل كرد، خيلي از مسائل ديگر اجتماعي مثل همسرآزاري، كودك‌آزاري، قتل و سرقت و... نيز كاهش خواهد يافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: حدود پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در ۲ سال گذشته برای چهاربانده کردن و بهسازی مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی منتهی به گذرگاههای مرزی مهران، چذابه و شلمچه هزینه شده است.

داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در ایام بازگشت زائران روزانه به ۴ هزار دستگاه اتوبوس برای اعزام به مرزهای سه‌گانه لازم است، تاکید کرد: استان‌ها از تمامی ظرفیت خود برای بازگشت مسافران اربعین استفاده كنند.

کشاورزیان همچنین گفت: مهمترین مسئله مرز خسروی بحث امنیت در داخل خاک عراق است و باز شدن این مرز منوط بر تامین امنیت زائرین و اعلام آن به طرف ایرانی است.

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اعلام اجرای طرح پایلوت نوسازی بافت‌های فرسوده به صورت مناقصه در تهران از دوهفته آینده گفت: به هیچ عنوان موضوعی تحت عنوان ابلاغ دستورالعمل رئیس‌جمهور به وزارت راه و شهرسازی برای بلندمرتبه‌سازی در بافت فرسوده وجود ندارد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری، ضمن تشریح برنامه‌های این سازمان برای اربعین ۹۶، از آماده باش ۱۹۲ مجتمع خدمات رفاهی برای ارائه خدمات به زائران خبر داد.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور گفت: طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ در مجموع پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تعریض و بهسازی مسیرهای منتهی به مرزهای چهارگانه مهران، چزابه، شلمچه و خسروی هزینه شده است.

خراسان جنوبی هم چون شهرهایی با قدمت بالا از جمله بیرجند، بشرویه، خوسف، سرایان، فردوس، قاین و نهبندان دارد این ستاد ابتدا برای شهر بیرجند و سپس دیگر شهرها شکل گرفت که اجرای پروژه فرزان بیرجند نمونه‌ای از این فعالیت‌هاست.

استاندار تهران گفت: نباید پیشوا را در ۵۰ سال پیش نگهداشت بلکه همزمان با توسعه همه نقاط کشور، باید حرکت رو به جلوی خود را طی کند.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اهمیت توجه به مقیاس سرزمینی و منطقه‌ای در حوزه پدافند غیرعامل گفت: مقیاس دوم مقیاس شهری است که در این خصوص نیز غفلت‌هایی داریم، به واقع باید ببینیم که در مجموعه شهری چه توجهاتی داشته و چه نکاتی را باید برای مقابله با حوادث در شهرها رعایت کنیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین‌و‌مسکن با اعلام آغاز همکاری مشترک آن سازمان با سازمان نوسازی در بافت‌های ناکارآمد به مردم هشدار داد تا از خرید زمین‌های شبهه‌ناک خودداری کنند و گفت: مردم قبل از آنکه نسبت به خرید زمینی که برایشان ابهام دارد حتما با ادارات کل راه و شهرسازی استان بخش سازمان زمین‌شهری و املاک مشورت کرده و استعلام کنند تا مطمئن شوند زمین متعلق به دولت نباشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه در زمان رفت زائران به لحاظ توزیع زمان سفر مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: مشکل در زمان برگشت روزانه حدود ۲۵۰ هزار زائر از کشور عراق پس از مراسم اربعین به منظور ورود به کشور و شهرهای خود است.

نظر شما