شناسهٔ خبر: 45491 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

استفاده از مدیریت صاحب‌خانه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بنادر/ سرمايه‌گذاری ۳۰۰۰ میلیارد تومان در بنادر كشور

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مدیریت صاحب‌خانه‌ای را رویکرد این سازمان در سرمایه‌گذاری در بنادر عنوان کرد و گفت: در این مدل زیرساخت‌های بندری، حوضچه‌های آرامش، موج‌شکن‌ و اسکله توسط بخش دولتی و در مقابل روبناها، تجهیزات و پس‌کرانه‌ها برای توسعه مراکز لجستیکی، توزیع و فعالیت‌های در برگیرنده ارزش‌افزوده توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در اولین پانل همایش بین‌المللی حمل‌ونقل و لجستیک با عنوان نقش بخش خصوصی و دولتی در ایجاد مراکز لجستیک اظهار داشت: با توجه به اینکه بنادر مدرن امروزی صرفاً به‌جای اینکه تغییردهنده مد حمل‌ونقل باشند حلقه‌های زنجیره یکپارچه جهانی لجستیک هستند.

وی افزود: به‌عنوان مراکز لجستیک نیاز است سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی و دولتی انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مصداق تفکیک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی در بنادر کشور به صورتی است که زیرساخت‌های بندری و حوضچه‌های آرامش و موج‌شکن‌ها و اسکله توسط بخش دولتی انجام می‌شود گفت: در مقابل روبناها و تجهیزات و پس‌کرانه‌ها برای توسعه مراکز لجستیکی و توزیع و فعالیت‌های در برگیرنده ارزش‌افزوده توسط بخش خصوصی قابل تأمین است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی این مدل از مدیریت بنادر را مدیریت صاحب‌خانه‌ای عنوان کرد و گفت: این مدل رویکرد ما برای مشارکت بخش خصوصی در زمینه سرمایه‌گذاری و ایجاد مراکز لجستیکی در بنادر است که به‌عنوان‌مثال ترمینال کانتینری در فاز ۳ بندر شهید رجایی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

راستاد یادآور شد: تا کنون ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور صورت گرفته است و ۳ هزار میلیارد تومان دیگر نیز پیش رو قرار دارد. همچنین علاوه بر آن امکان جذب بیشتر سرمایه تحت  عنوان برنامه‌های توسعه‌ای بنادر نیز وجود دارد.

نظر شما