شناسهٔ خبر: 45510 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

ورود دومین کشتی حامل محموله گندم ترانزیتی کشور هند به بندر چابهار

کشتی هندی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از ورود کشتی شیبا حامل پارت دوم محموله گندم ترانزیتی ۱۱۰ هزار تنی کشور هند به افغانستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان از ورود کشتی شیبا حامل پارت دوم محموله گندم ترانزیتی ۱۱۰ هزار تنی کشور هند به افغانستان خبر داد.

آقایی گفت: پس ورود اولین محموله گندم ترانزیتی در دهم آبان ماه هم‌اینک شاهد ورود دومین پارت از این محموله با کشتی شیبا حامل ۶۵۵ دستگاه کانتینر به بندر شهید بهشتی چابهار هستیم.

وی افزود: این کشتی شب گذشته از بندر کاندلای هند وارد بندر چابهار شده و هم‌اینک عملیات تخلیه در حال انجام است که با رایزنی‌های صورت گرفته با گمرک در جهت ارائه خدمات‌دهی مناسب شاهد عملیات منظم، روان و بدون ترافیک خروج کامیون‌ها خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: هم‌اینک با تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده توسعه ترانزیت بندر چابهار رقم خورده است و ما در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات چشمگیر در حوزه‌های ترانزیتی و ترانشیپی از مسیر بندر چابهار خواهیم بود.

شایان ذکر است کشتی بهشاد حامل اولین محموله در روز چهارشنبه مورد استقبال رسمی مقامات عالی‌رتبه کشورهای هند، افغانستان و ایران قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی در ادامه از ورود پارت سوم این محموله در روزهای آتی خبر داد.

نظر شما