شناسهٔ خبر: 45573 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان:

تمام درخواست‌های رسیده به سامانه شهراه پاسخ داده شد

مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه از فروردین تا آبان ماه امسال ۷۵ درخواست در سامانه شهراه به ثبت رسیده گفت: تمام این موضوعات از سوی ادارات، مدیران و کارشناسان مربوطه اداره کل بررسی و پاسخ‌های آن‌ها در موعد مقرر به شهروندان اعلام شده و یا در مرحله بررسی و پاسخگویی قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان، مهدی میقانی در گفت و گوی خبری با پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد درخواست‌های ثبت شده در سامانه شهراه طی مدت بیان شده مربوط به حوزه راهداری بوده که بیشترین آن به تعداد ۴۱ مورد، به خرابی رویه آسفالت، عدم وجود شانه در حریم راه، وجود چاله و دست‌انداز در راه‌های ارتباطی استان مربوط می‌شده که ۵۵ درصد از سهم موضوعات به ثبت رسیده در این سامانه را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، نقص تابلو، علائم ایمنی، خط‌کشی، روشنایی و سرعت‌گیر به تعداد ۲۸ مورد و با اختصاص ۳۷ درصد از سهم موضوعات و ابنیه فنی راه‌ها به تعداد یک مورد از دیگر موضوعات ثبت شده در سامانه، طی این مدت بود.

میقانی ادامه داد: ۷ درخواست هم خارج از حوزه اختیار اداره کل در این سامانه مطرح شد که برای رسیدگی و پاسخگویی به دستگاه‌های اجرایی و یا استان‌های مربوطه ارجاع شد.

این مقام مسئول در گلستان اشاره‌ای هم به اهداف راه‌اندازی سامانه مدیریت ارتباط شهروندی وزارت راه و شهرسازی (شهراه) کرد و گفت: این سامانه از اوایل سال ۹۵ و با هدف برقراری ارتباط الکترونیکی مردم با مسئولین وزارت متبوع راه‌اندازی شده تا با تعامل و ارتباط شهروندان با دستگاه‌های تابعه وزارتخانه، علاوه بر حفظ حقوق شهروندی و ارتقای سلامت اداری؛ خدمات این وزارتخانه از طریق الکترونیکی به استحضار مردم برسد.

میقانی با بیان اینکه درخواست‌های ثبت شده در شهراه طی مدت ۱۰ روز به شهروندان پاسخگویی می‌شود، ادامه داد: ارتباط مردم با این سامانه در حقیقت موجب ارزیابی دستگاه‌ها و بررسی عملکرد کارکنان وزارت متبوع نیز خواهد شد.

وی اظهار کرد: شهروندان با مراجعه به پایگاه الکترونیکی shahrah.mrud.ir  می‌توانند تمام موضوعات مرتبط با وزارت راه و شهرسازی را گزارش کنند.

نظر شما