شناسهٔ خبر: 45717 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

خدمات نظام‌مهندسی بايد مهندسی عرضه شود/ حمایت شهرداری مشهد و نظام مهندسی خراسان رضوی از اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان

نشست شهردار مشهد و رئيس سازمان نظام‌مهندسی‌ساختمان خراسان‌رضوی، با هم دیدار و گفتگو کردند که در این دیدار بر ارایه خدمات نظام مهندسی به صورت مهندسی در تمامی ساخت و سازهای ساختمانی تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی، رئیس سازمان نظام‌مهندسی خراسان‌رضوی با شهردار مشهد دیدار و گفتگو کرد که این دیدار در دفتر شهردار مشهد انجام شد.

مهندس قاسم تقی‌زاده‌خامسی خطاب به مهندس كامران ديسفانی گفت: ٣٠ سال است كه شما را می‌شناسم، شما برای اعتلای نام اين استان خدمات شايسته‌ای را در عمران و آبادانی اين شهر انجام داده‌ايد و من تمام قد و بطور كامل از شما حمايت و پشتيبانی می‌كنم.

تقی‌زاده‌خامسی افزود: برخی شهروندان مشهد از خدمات نظام‌مهندسی رضايت ندارند، بايد به‌گونه‌ای عمل شود كه عملكرد اين نهاد تخصصی توسط عده‌ای محدود زير سئوال نرود.

وی ادامه داد: مردم از سيستم ارجاع كار به تنگ آمده‌اند، چرا مالك نتواند مهندس و ناظر خود را انتخاب كند، بايد اين سيستم تجدید نظر شود و رضايتمندی مردم جلب شود.

شهردار مشهد برخی از قوانين مقررات ملی و كنترل ساختمان را قديمی و دست‌و‌پا گير دانست و افزود: اين قانون بايد با همفكری صاحب‌نظران و خبرگان جامعه‌مهندسی اصلاح و طرح آن به مجلس‌شورای‌اسلامی و دولت ارائه شود.

 تقی‌زاده خامسی در خصوص خدمت رسانی به مجاوران و زائران شهر مشهد هم گفت: كلانشهر مشهد جامعه‌ای پويا و فعال، و در حال گذر از جامعه سنتی به مدرن است، در اين مسير مشکلات و معضلاتی وجود دارد كه ما بايد خدمت‌رسانی و توسعه پايدار شهر را همگام با پيشرفت علم و تكنولوژی نوين پيش ببريم.

وی تصريح كرد: خواهانيم كه با كمك جامعه مهندسی، متخصصين و فرهيختگان خدمات‌شهری را در شان، مقام و منزلت حضرت رضا عليه‌السلام پيش ببريم و خدمات‌مان را بيشتر از گذشته برای زائرين و  شهروندان مشهدی فراهم آوريم.

در اين ديدار رئيس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی حسن انتخاب مهندس تقی‌زاده از سوی اعضای پنجمين دوره شورای اسلامی شهر مشهد تبريك گفت و افزود : شما در طول ٢٥ سال خدمت در مشهد و تهران خدمات زيادی در عمران و آبادانی و رفاه مردم انجام داده‌ايد، كه قابل ستايش است.

مهندس كامران ديسفاني به نقش سازمان نظام مهندسي در نظارت پروژه هاي ساختماني اشاره كرد و گفت: بايد در اين سازمان سرلوحه كارمان خدمت به مردم و جامعه مهندسی باشد، در طول ١٢سال در سنوات گذشته که  عضو هئيت‌مديره و يا رئيس سازمان‌نظام‌مهندسی‌ساختمان و امروز سرلوحه كارم و نگاهم همواره اجرای صحيح قانون نظام‌مهندسی و خدمت شايسته به مردم و مهندسين بوده است.

وی اظهار کرد: سازمان نظام مهندسي بايد به يك سازمان ضابطه‌مند و پيشنهاددهنده برای تمامی مسائل مهندسی در كشور تبديل شود و خود را به طور مستقيم درگير مسائل خارج از وظایف به ویژه امور اجرایی دست و پاگیر نکند.

مهندس كامران در پايان ديدارش گفت: من شخصاً فساد و كم كاری و بی‌آبرويی در نظام مهندسی را تحمل نمی‌كنم و خدمتم خفظ حريم و حرمت جامعه‌مهندسی و خدمت به مردم است و شأن و منزلت جامعه مهندسی ساختمان را در خدمت‌رسانی درست و رضایت‌مندی مردم می‌دانم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهم نمود.

نظر شما