شناسهٔ خبر: 4572 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

جهانگیریان به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

اوکراینی‌ها بسیاری از سوالات درباره آنتونف ۱۴۰ را پاسخ نداده‌اند/ تصویب آیین نامه حقوق مسافر در هفته آینده/ تکالیف ایرلاین‌ها در قبال تاخیرها شفاف می‌شود

علیرضا جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از تصویب آیین نامه حقوق مسافر در جلسه هفته آینده شورایعالی هواپیمایی خبر داد و درباره ارائه گزارش نهایی سانحه هوایی آنتونف ۱۴۰ گفت: عمده اطلاعاتی که در داخل کشور قابل دریافت بود تجزیه و تحلیل شده اما سوالاتی برای پاسخ به شرکت اوکراینی که طراح این نوع از هواپیما است ارسال شده که اکثر این سوالات بی پاسخ مانده و منتظر دریافت پاسخ هستیم.

علیرضا جهانگیریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه آیین نامه حقوق مسافر در مراحل نهایی قرار دارد، اظهار کرد: این آیین نامه پس از مشاهده دکتر آخوندی و تایید وی هفته آینده در شورایعالی هواپیمایی به تصویب می‌رسد.

وی افزود: مهمترین شاخصه آیین نامه حقوق مسافران تکالیف شرکت‌های هواپیمایی در هنگام بروز تاخیرهای پروازی است که وظایف آنها را در صورت تاخیر و کنسلی شفاف‌تر می‌کند. ضمن اینکه آیین نامه جایگاه و منزلت بالاتری برای مسافران حمل و نقل هوایی قائل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تاکنون سه جلسه هماهنگی با دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط از جمله فرودگاه‌ها، پلیس، سپاه، گمرک و سایر نهادها در جهت تسهیل پروازهای نوروزی برگزار شده است. در همین راستا شیفت های ۲۴ ساعته ای برای خدمات رسانی تشکیل می‌شود تا در این ایام به طور شبانه روزی پاسخگوی مسافران باشند.

جهانگیریان ادامه داد: همچنین جلساتی با شرکت های هواپیمایی داشتیم تا بتوانند با انجام پروازهای فوق العاده از حداکثر ظرفیت خود برای جابجایی مسافران استفاده کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تاکنون مجوز انجام بیش از ۲ هزار پرواز فوق العاده برای ایام نوروز حدفاصل ۲۵ اسفند تا ۱۶ فروردین صادر شده است، گفت: البته همچنان درخواست‌هایی از سوی ایرلاین ها برای انجام پروازهای فوق العاده وجود دارد که در حال بررسی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی چند مسیر بین المللی تا پایان امسال خبر داد و گفت: تعداد پروازهای برخی از فرودگاه های کشور به مقاصد کشورهای حاشیه خلیج فارس و ترکیه افزایش می‌یابد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره آخرین وضعیت اعلام گزارش نهایی سانحه آنتونف۱۴۰ گفت: عمده اطلاعاتی که در داخل کشور قابل دریافت بود تجزیه و تحلیل شده اما سوالاتی برای شرکت اوکراینی که طراح این نوع از هواپیما است ارسال شده که اکثر این سوالات بی پاسخ مانده و منتظر دریافت پاسخ هستیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: قرار بود تیم کارشناسی برای تبادل اطلاعات حدود یکماه گذشته به اوکراین سفر کنند که به دلیل مسائل امنیتی در اوکراین این سفر به تعویق افتاد اما به محض خروج از این شرایط این سفر انجام می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره زمان نهایی شدن گزارش این سانحه گفت: کمیته بررسی سانحه گزارشاتی ارائه داده اما گزارش تکمیلی به زودی نهایی می شود. /

مهمترین اظهارات جهانگیریان در این مصاحبه را در جدول زیر بخوانید:

ردیف

موضوع

مهمترین اظهارات جهانگیریان

۱

آخرین وضعیت آیین حقوق مسافر

آیین نامه حقوق مسافر در مراحل نهایی قرار دارد و هفته آینده در شورایعالی هواپیمایی به تصویب می‌رسد

۲

مهمترین شاخصه آیین نامه حقوق مسافر

مهمترین شاخصه آیین نامه حقوق مسافران تکالیف شرکت‌های هواپیمایی در هنگام بروز تاخیرهای پروازی است

۳

پروازهای فوق العاده در ایام نوروز

تاکنون مجوز انجام بیش از ۲ هزار پرواز فوق العاده برای ایام نوروز حدفاصل ۲۵ اسفند تا ۱۶ فروردین صادر شده است

۴

پروازهای فوق العاده در ایام نوروز

درخواست‌های جدیدی از سوی ایرلاینها برای انجام پروازهای فوق العاده  در نوروز رسیده که در حال بررسی است

۵

راه اندازی مسیرهای بین المللی

چند مسیر بین المللی تا پایان امسال راه اندازی می شود

۶

افزایش پروازهای خارجی برخی فرودگاهها

تعداد پروازهای برخی از فرودگاه های کشور به مقاصد کشورهای حاشیه خلیج فارس و ترکیه افزایش می‌یابد

۷

آخرین وضعیت اعلام گزارش نهایی سانحه آنتونف ۱۴۰

عمده اطلاعاتی که در داخل کشور قابل دریافت بود تجزیه و تحلیل شده اما سوالاتی برای شرکت اوکراینی که طراح این نوع از هواپیما است ارسال شده که اکثر این سوالات بی پاسخ مانده و منتظر دریافت پاسخ هستیم

۸

آخرین وضعیت اعلام گزارش نهایی سانحه آنتونف ۱۴۰

کمیته بررسی سانحه گزارشاتی ارائه داده اما گزارش تکمیلی به زودی نهایی می شود

نظر شما