شناسهٔ خبر: 45930 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بندر امام خمینی صورت گرفت:

نجات جان پنج دریانورد توسط مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام خمینی(ره)

نجات دریایی جان پنج نفر دریانورد که شناور آنان در خلیج‌فارس دچار حادثه شده بود با پایش و اطلاع رسانی به موقع مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندر امام خمینی (ره) نجات داده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ابوطالب گرایلو معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان با اشاره به سانحه رخ داده برای موتور لنج باری عقاب که از بندر گناوه به مقصد کویت در حال حرکت بوده، گفت:

مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندر امام خمینی (ره) پس از اطلاع از اعلام اضطرار این شناور تجاری، بی‌درنگ موقعیت اعلام شده را بر روی نقشه مشخص نموده و با پخش اعلامیه‌های دریایی بر روی کانال رادیویی ویژه، هماهنگی‌های لازم را برای گسیل شناورهای متردد در حوالی آن نقطه به عمل آورد.

گرایلو در ادامه افزود: با همکاری یک شناور متردد در آن حوالی و پیوستن شناور ناجی ۲۰ از مرکز جستجو و نجات دریایی بوشهر، پنج نفر خدمهٔ شناور سانحه دیده در سلامت کامل از دریا به سمت ساحل انتقال داده شدند.

یادآور می‌شود مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندر امام خمینی (ره) ضمن برخورداری از تجهیزات پیشرفته مخابراتی و رادیویی دریایی و پایش شبانه‌روزی حوزه استحفاظی خود در شمال خلیج‌فارس، نقش به سزایی جهت امدادرسانی و نجات جان دریانوردان سانحه دیده ایفا می‌نماید.

نظر شما