شناسهٔ خبر: 45946 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان همدان خبر داد:

خط‌کشی ۷۰۰ کیلومتر از محورهای استان همدان

حمید پرورشی خرم معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از خط‌کشی و ایمن‌سازی ۷۰۰ کیلومتر از محورهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، حمید پرورشی خرم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۰۰ کیلومتر خط‌کشی و ایمن‌سازی محورها در استان انجام شده است.

وی از انجام ۶۰ کیلومتر عملیات روکش آسفالت سطح راه‌ها از سوی این اداره کل خبر داد و گفت: این عملیات در محورهای شریانی و اصلی و فرعی انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان بیان کرد: اجرای عملیات شانه سازی، درزگیری، لکه‌گیری و موج تراشی نیز از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در طول شبکه راه‌های استان بوده که شامل تمامی محورهای اصلی و فرعی و تعدادی از محورهای روستایی است.

پرورشی خرم در ادامه به آزادسازی حریم راه‌های استان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه انجام هرگونه عملیات نظیر دیوارکشی، ساخت‌وساز و ایجاد تأسیسات در حریم قانونی راه و شعاع یکصد متری پس از آن، بر اساس قانون اصلاح قانون ایمنی راه‌ها بدون اخذ مجوز از اداره راهداری و حمل و جاده‌ای ممنوع است، برخی اشخاص حقیقی و حقوقی بدون هماهنگی مبادرت به ساخت‌وساز غیرقانونی در این محدوده می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه رعایت حریم قانونی راه برای تمام محورهای اصلی، فرعی و روستایی الزامی است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۶۲ کیلومتر از حریم راه‌های استان آزادسازی شده‌اند.

نظر شما