شناسهٔ خبر: 45978 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ایزدی تشریح کرد؛

جزئیات جلسه دوم دیدار معاونت معماری و شهرسازی با اعضای کمپین مهندسان و مشاوران/ پرداخت بخشی از مطالبات مهندسین مشاور در قالب اسناد خزانه

محمد سعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به جلسه دوم خود با اعضای کمپین مهندسان و مشاوران گفت: بخشی از مطالبات و معوقات مهندسین مشاور در قالب اسناد خزانه پرداخت می‌شود و نشست مشترکی بین معاونت شهرسازی و معماری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حل مشکل پرداخت حق بیمه مهندسین مشاور به سازمان تامین اجتماعی برگزار می‌شود.

محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره دومین جلسه از سری جلسات معاونت شهرسازی با تیم اجرایی کمپین مطالبات مالی شاغلان مهندسین مشاور اظهار کرد: در این جلسه صحبت‌ها و ارکان مورد بحث در جلسه اول مرور شد و گزارشی از اقدامات حوزه معاونت شهرسازی و معماری درباره تعیین تکلیف "تضمین مورد قبول کارفرما در خرید خدمات مشاوره" و مکاتبات انجام پذیرفته برای برطرف نمودن مشکل "قیمت‌های مقطوع و ثابت کردن ضریب K" در تهیه طرح‌های توسعه و عمران ارائه شد. 

وی بیان کرد: بر این اساس، بخشنامه ابلاغی مربوط به «تضمین مورد قبول کارفرما» در طرح‌های توسعه شهری که توسط معاونت شهرسازی و معماری در دست ارسال است جهت اطلاع رسانی در اختیار تیم اجرایی کمپین قرار گرفت. 

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم برگزاری نشست مشترک با سازمان برنامه و بودجه در خصوص شرح خدمات طرح‌های توسعه و عمران شهری، ضرایب K و مبالغ پایه قرارداد، افزود: با توجه به مطرح شدن مشکل پرداخت حق بیمه مهندسین مشاور به سازمان تامین اجتماعی، اعضای کمپین بر لزوم برگزاری نشست مشترک با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص حق بیمه پروژه‌ها به عنوان یکی از مشکلات جدی شرکت‌های مشاور و بررسی امکان تهاتر میان بیمه تأمین اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی تاکید کردند.

وی درباره میزان مطالبات و معوقات مهندسان مشاور گفت: مکاتبه‌ها با استان‌ها در خصوص میزان مطالبات و معوقات مهندسان مشاور انجام شد و در جلسه دوم با کمپین راه حل اندیشی برای مسائل مالی مهندسان و مشاوران، بر پرداخت بخشی از مطالبات و معوقات مهندسین مشاور در قالب اسناد خزانه تاکید شد. 

به گفته ایزدی، گزارشی از تعداد طرح‌های توسعه شهری در دست تهیه و شهر‌های نیازمند تهیه طرح بازنگری و اولویت بندی آن‌ها برای ایجاد برنامه جامع تهیه طرح‌های توسعه و عمران، توسط معاونت شهرسازی و معماری تهیه می‌شود. 

وی افزود: جلسه‌ای مشترک با هیئت مدیره گروه دیده بان تهران به منظورهم اندیشی درباره مسائل کمپین و ارائه راهکار‌های مناسب برای همکاری‌های آتی برگزار می‌شود. 

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: برای هدفمند کردن نشست‌ها در آینده، سرفصل‌هایی برای گفت و گو و دریافت نظرات اعضای کمپین و ارائه جمع بندی آن به جلسه‌های آتی پیشنهاد شد که با توجه به تهیه "پیش نویس آسیب شناسی طرح‌های جامع و تفصیلی" توسط معاونت شهرسازی و معماری مقرر شد که پیش نویس مذکور در اختیار کمپین و اعضای آن قرار بگیرد و این افراد نقطه نظرات خود را ارائه کنند تا پس از آن با تشکیل کمیته مشترک از مهندسان مشاور، جامعه حرفه ای، وزارتخانه، سازمان برنامه و بودجه این موضوع در قالب یک سند در مراجع لازم تصویب و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی بیان کرد: بررسی شیوه‌ها و راهکار‌های تشکیل انجمن صنفی کارکنان و سازمان مردم نهاد، فرصت‌ها، امکانات و تشکیل نشست عمومی به منظور تصمیم گیری در این خصوص مطرح و مقرر شد تا جلسه مشترکی با حضور علاقه‌مندان و اعضای کمپین از سلسله نشست‌های معاونت شهرسازی و معماری برگزار شود.

ایزدی با بیان اینکه راهکار‌های گوناگون تأمین اعتبارات مالی برای تداوم تهیه طرح‌های شهرسازی بررسی می‌شوند، تصریح کرد: تلاش‌هایی برای ایجاد تعامل با قرارگاه اقتصاد مقاومتی به منظور تأکید و پیگیری حل مشکلات شاغلان مهندسان مشاور صورت می‌گیرد، همچنین راهکار‌های صدور خدمات مهندسی به خارج از کشور بررسی می‌شود. 

وی افزود: با توجه به جمع بندی نهایی اعضای کمپین مقرر شد تا در این جلسات علاوه بر تدوین صورتجلسه و مستندنگاری موارد به صورت کامل حضور اعضا کمپین و جامعه حرفه‌ای اطلاع رسانی شود، همچنین جلسات آینده براساس صورتجلسه فوق با دستور کار معین، برنامه‌ریزی و برگزار خواهد شد.

نظر شما