شناسهٔ خبر: 46036 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

طاهرخانی در نخستین نشست با گروه شهرسازی شورای مدیریت جامعه مهندسان مشاور ایران مطرح کرد:

تأکید بر اهمیت توجه به شهرهای اکولوژیک و کم‌کربن در ایجاد نسل نوی شهرهای جدید/ ضرورت بازاندیشی در احداث شهرهای جدید و همراهی جامعه مهندسان در بخش ارتقاء کیفی

حبیب طاهر خانی معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید براهمیت بحث تحول انگاره‌ها درخصوص شهرهای جدید بیان کرد: با توجه به رویکردهای جدید شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص توجه به این شهرها به عنوان مکمل و تسهیل گر در فرآیند بازآفرینی و ارتقاء کیفی شهر، از جامعه مهندسان مشاور می‌خواهیم تا در حوزه ارتقای فنی و ایجاد تحولات شهرسازی و معماری در این مناطق به این حوزه کمک کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نخستین نشست گروه شهرسازی شورای مدیریت جامعه مهندسان مشاور ایران با هدف ایجاد فضای گفتمان سازنده و هم اندیشی میان مباحث شهرهای جدید و متخصصان و حرفه مندان موثر حوزه شهرسازی کشور با حضور حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و محمدسعید ایزدی، معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این نشست طاهرخانی با تأکید براهمیت تحول انگاره‌ها درخصوص شهرهای جدید بیان کرد: با توجه به رویکردهای جدید شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص توجه به این شهرها به عنوان مکمل و تسهیل گر در فرآیند بازآفرینی و ارتقاء کیفی شهر، از جامعه مهندسان مشاور می‌خواهیم تا در حوزه ارتقای فنی و حرکت به سوی افق های جدید در حوزه تحولات شهرسازی و معماری در جهان به این حوزه کمک کنند.

همچنین در این نشست که به منظور تاکید بر ضرورت بازاندیشی در جریان شهرهای جدید ایران و همراهی در ارتقای کیفی در این حوزه برگزار شده بود، موضوع توسعه تعاملات تخصصی با جامعه مشاوران معماری و شهرسازی و حرکت در مسیر ارتقای کیفی شرایط شهرهای جدید ایران نیز مورد توجه قرار گرفت.

سهراب مشهودی دبیر گروه شهرسازی جامعه مهندسان مشاور ایران در این نشست بر اهمیت ارزیابی تجربه سه دهه شهرهای جدید ایران تاکید کرد و گفت: از نظر من ظرفیت قابل توجه مشاوران شهرسازی و معماری کشور می‌تواند به منظور خلق شهرهای پایدار و برخوردار از کیفیت درخور مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت توجه به اجرای پیوست شماره ۶ قراردادهای تیپ ۱۲ بیان کرد: تدوین شرح خدمات ویژه شهرهای جدید ایران و از سویی دیگر فعال‌سازی سایر گروه‌های تخصصی جامعه مهندسان مشاور در حوزه‌های فنی ساخت نیز از دیگر مسائول با اهمیت در این بخش به شمار می‌رود.

 مهرداد هاشم‌زاده همایونی نیز در بخش دیگری از این نشست با توجه به تجربه ۳ دهه شهرهای جدید ایران، بر آمادگی گروه شهرسازی جامعه مهندسان مشاور در تحول کیفی طرح‌های معماری و شهرسازی مبتنی بر نظرات طاهرخانی تاکید کرد.

در پایان طاهرخانی بر حرکت به سوی شهرهای جدید نسل نو به عنوان بوم شهرهای سبز و هوشمند، اهمیت توجه به شهرهای اکولوژیک و کم کربن، توسعه شهرهای جدید در چارچوب اهداف آمایشی و برنامه های توسعه سرزمینی، توجه به شهرهای جدید کارآفرین و اقتصادی، ایجاد فضاهای شهری و ابنیه شاخص با معماری با کیفیت و فاخر و در دستور کار قرار دادن توجه اصلاح فرآیندهای ساخت شهرهای جدید تاکید کرد و تداوم همکاری ها با جامعه مشاوران معماری و شهرسازی کشور را در این حوزه نیز خواستار شد./

نظر شما