شناسهٔ خبر: 46104 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

دبیر انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و صنایع وابسته:

تشریح اهداف برگزاری نخستین گردهمایی ایده‌های نوین در حمل‌ونقل ریلی مسافر/ ايران جزو كشورهای پيشرو در به كارگيری حمل‌ونقل ريلی است

مجید بابایی دبیر انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و صنایع وابسته گفت: مهمترین هدف برگزاری این گردهمایی لزوما دریافت ایده‌های آماده به کارگیری، در حمل و نقل ریلی مسافری نبود بلکه جلب توجه شرکت‌های حمل و نقل ریلی به موضوع مهم ایجاد فرآیند توسعه ایده‌های جدید و ارتباط با محیط‌های کسب و کار بیرون از بخش ریلی بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید بابابی دبیر انجمن شرکت‌های ریلی و صنایع وابسته در نخستین گردهمایی ایده‌های نوین در بخش ریلی مسافری با اشاره به هدف برگزاری  این گردهمایی اظهار داشت: ایده برگزاری این گردهمایی در اواسط بهار شکل گرفت و با تعاملی که بین انجمن، شرکت‌های حمل و نقل ریلی و شرکت راه آهن وجود دارد امید می‌رود در آینده نیز با قوت بیشتر دنبال شود.

بابابی افزود: مهمترین هدف برگزاری این گردهمایی لزوما دریافت ایده‌های آماده به کارگیری، در حمل و نقل ریلی مسافری نبود بلکه جلب توجه شرکت‌های حمل و نقل ریلی به موضوع مهم ایجاد فرآیند توسعه ایده‌های جدید و ارتباط با محیط‌های کسب و کار بیرون از بخش ریلی بوده است.

وی در ادامه گفت: با برنامه‌ریزی کمیته سیاستگذاری این گردهمایی و در پی فراخوان صادره از سوی انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی در مجموع تعداد ۲۸۸ ایده توسط دبیرخانه این گردهمایی دریافت شده است که از مجموع ایده‌های دریافتی به ترتیب ۴۵ درصد آن‌ها در محور ارتقای کیفی خدمات سفر، ۲۰ درصد در محمور راهکار‌های افزایش درآمد، ۱۱ درصد در شیوه فروش و کنترل بلیت و مابقی ایده‌ها در محور‌های فناوری‌های مورد استفاده، محصولات جدید و ارتباط با مشتریان بوده است.

این فعال بخش خصوصی بیان کرد: فرآیند داروی ایده‌ها در سه مرحله و با حضور داوران از سه بخش صنعت ریلی، دانشگاه و محیط کسب و کار انجام شده است که پس از داوری مرحله اول ۵۰ ایده برتر به مرحله دوم داوری راه یافته ‌اند و در این مرحله نیز هیات داوارن ۱۵ نفر ازسه بخش مذکور تعداد ۱۹ ایده برتر را جهت ارائه شفاهی انتخاب و در مرحله نهایی و پس از ارائه تمام ایده ها توسط صاحبان ایده نهایتا ۵ ایده برتر جهت ارائه در گردهمایی امروز انتخاب شده است.

دبير انجمن صنفی شركت‌های حمل‌ونقل ريلی با اشاره به اينكه ايران جزو كشورهای پيشرو در به كارگيری حمل‌ونقل ريلی بوده است گفت: اين مدل حمل و نقل همواره خدمات شايانی را در دوران مختلف به كشور ارائه داده است . 

مجید با اشاره به اینكه از دهه ۵۰ میلادی دولت‌های پیشرو و صاحب فناوری دریافتند كه آینده حمل و نقل به شدت به توسعه زیرساخت‌های ریلی وابسته است اظهار داشت : ایمنی بالا، مصرف بهینه انرژی، حمل انبوه و تأثیر مستقیم در كاهش قیمت تمام‌شده كالا و خدمات، انگیزه دولت‌ها را برای توسعه حمل و نقل ریلی دوچندان كرد.

وی با بیان اینكه توسعه حمل و نقل ریلی بدون توجه به عامل سرعت نمی‌تواند محرك مناسبی برای رشد و توسعه اقتصادی كشورها باشد اظهار داشت : یكی از اصلی‌ترین دغدغه‌های دولت‌ها در توسعه شبكه ریلی، تأمین هزینه‌های قابل توجه سرمایه‌گذاری اولیه برای احداث مسیر و تأمین ناوگان ریلی است.

دبیر انجمن صنفی شركت‌های حمل و نقل ریلی با یادآوری اینكه دولت‌ها با بهره‌گیری از ابزار حاكمیت خود می‌توانند مسیر توسعه ریلی را به خوبی ترسیم كنند تصریح كرد: استفاده از این ابزارها باید در جهت توسعه نوآوری و كارآفرینی، افزایش رقابت و تسهیل حضور حداكثری بخش خصوصی و ترویج الگوی مصرف پایدار نزد جامعه باشد. 

 

نظر شما