شناسهٔ خبر: 46120 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بندر امام خمینی انجام شد:

انعقاد دومین تفاهم‌نامه همکاری با مراکز علمی در بندر امام خمینی(ره)

نشست تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی میان اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و دانشگاه امیرکبیر (واحد ماهشهر) با هدف گسترش هرچه بیشتر زمینه همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، معاون طرح و توسعه اداره کل بنادر و دریانوردی استان ضمن اعلام این خبر گفت: طی دیدار نمایندگان دانشگاه امیرکبیر (واحد ماهشهر) با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، سند همکاری علمی و تحقیقاتی فی‌مابین به منظور بهره‌گیری از امکانات علمی، فنی، اقتصادی و تخصصی این مرجع دریایی کشور در استان خوزستان برای توسعه آموزش‌های بندری و دریایی به امضاء رسید.

عسکری با اشاره به تداوم و گسترش همکاری این اداره کل با مراکز علمی استان خوزستان افزود: حسب این تفاهم‌نامه، همکاری‌ها عمدتاً در سه محور آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی خواهد بود و طرفین متعهد می‌شوند حسب نیاز، از امکانات و توانمندی‌های همدیگر برای ارتقاء، توسعه و پیشرفت فعالیت‌های علمی و عملی در بخش‌های دریایی و بندری بهره بگیرند.

وی همچنین برگزاری سمینارها، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی علمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دو طرف جهت اجرای فعالیت‌های مشترک آموزشی و پژوهشی را از اهم نکاتی برشمرد که طی این تفاهم‌نامه به آن اشاره شده است.

معاون طرح و توسعه ابراز امیدواری کرد توسعه روابط بندر و مراکز آموزشی و پژوهشی باعث رشد علمی فعالیت‌های دریایی و بندری گردد و در این زمینه انعقاد تفاهم‌نامه با مراکز علمی و پژوهشی مستقر در استان خوزستان به عنوان گام نخست در دستور کار قرار گرفته و بنا به پیشنهاد نمایندگان این دانشگاه کمیته مشترکی برای بررسی تداوم و تعمیق این همکاری تشکیل می‌گردد.

یادآور می‌شود اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به عنوان نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در استان خوزستان و تنها مرجع حاکمیتی در حوزه دریایی و بندری، با هدف ترویج دانش و فرهنگ و توسعه فعالیت‌های دریایی و بندری، دومین تفاهم‌نامه همکاری را با مراکز علمی شهرستان منعقد کرده است.

نظر شما