شناسهٔ خبر: 46131 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

غروی در مراسم یادبود قربانیان حوادث رانندگی مطرح کرد:

ضرورت توجه به اقدامات پیشگیرانه و عامل انسانی جهت کاهش حوادث رانندگی در جهان/ خطای انسانی باید با ارتقاء خودرو و جاده کاهش یابد

بهروز غروی مدیرعامل جمعیت طرفداران امینی راه‌ها کاهش سوانح رانندگی را وابسته به ۲ عامل اقدامات پیشگیرانه و توجه به عامل انسانی دانست و افزود:خوشبختانه در ایران شیب کشته‌های سوانح جاده‌ای نزولی بوده و از ۲۷ هزار نفر در چند سال گذشته امروز به ۱۶ هزار نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بهروز غروی مدیرعامل جمعیت طرفداران امینی راه‌ها در مراسم روز جهانی یادبود قربانیان سوانح جاده‌ای اعلام کرد: در سال ۲۰۰۹ با توجه به اهمیت آمار بالای قربانیان سوانح جاده‌ای، سمیناری با حضور وزرای حمل و نقل کشورها در مسکو برگزار و این مسئله به عنوان یک دغدغه اصلی در جهان مطرح شد.

غروی با بیان اینکه آمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی در این سال به ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در جهان می‌رسید گفت: با توجه به اهمیت مسئله مذکور از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ دهه اقدام برای ارتقای ایمنی معرفی و سازمان جهانی بهداشت، بانک جهانی و کمیسیون ویژه ارتقای ایمنی مأمور به اجرای آن شدند.

وی ادامه داد: با وجود آنکه تا کنون نیمی از این دهه گذشته است ولی تعداد قربانیان تنها با حدود ۱۰۰ هزار نفر کاهش روبه رو بوده و آمار آن‌ها به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

مدیرعامل جمعیت طرفداران امینی راه‌ها با اشاره به کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای در ایران گفت: خوشبختانه در ایران شیب کشته‌های سوانح جاده‌ای نزولی بوده و از ۲۷ هزار نفر در چند سال گذشته امروز به ۱۶ هزار نفر رسیده است.

غروی در ادامه سخنان خود کاهش سوانح رانندگی را وابسته به ۲ عامل اقدامات پیشگیرانه و توجه به عامل انسانی دانست و افزود: در خصوص مورد اول قطعا همه کشورها باید با توجه به رفتارها و هنجارهای رایج در منطقه اقدامات پیشگیرانه را برنامه‌ریزی و اجرا کنند، اما در رابطه به عامل انسانی باید بگوییم که انسان موجودی جایزالخطاست و نمی توان انتظار داشت تا اشتباهی مرتکب نشود به همین دلیل باید با بخشندگی و امکانات خودرو و جاده خطای انسانی آن کاهش و کنترل شود.

وی با بیان اینکه جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در ۲۲ شهر استان‌های کشور نمایندگی فعال دارد، گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار نفر داوطلب در استان‌هایی نظیر آذربایجان‌های شرقی و غربی، اصفهان، همدان، زنجان، مرکزی، یزد، لرستان، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و ... در حال فعالیت هستند.

غروی در پایان در تشریح حوزه فعالیت این جمعیت بیان کرد: جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها به طور کلی در برگزاری همایش‌های مختلف در زمینه ایمنی و فرهنگ‌سازی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، برگزاری جلسات با مسئولین استانی و تلاش برای جذب آن‌ها، شرکت در جلسهکمیسیون ایمنی راه‌ها، تلاش برای ارتقای فرهنگ ایمنی، شناسایی نقاط حادثه‌خیز و شرکت در سمنیارهای ایمنی راه فعالیت دارد.

نظر شما