شناسهٔ خبر: 46152 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی کشور اعلام كرد:

افت تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در آخر هفته/ بارش برف در ارتفاعات و نقاط سردسیر البرز مرکزی

باران سازمان هواشناسی کشور به سبب نفوذ توده هوای سرد به کشور کاهش ۶ تا ۱۲ درجه سانتیگرادی دما در شمال غرب، غرب، سواحل خزر و دامنه‌های البرز را برای پنجشنبه پیش‌بینی کرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد امروز ساکنان شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش هایی از جنوب، استان های واقع در دامنه های البرز مرکزی و بخش هایی از مرکز با بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روبرو بودند.

امروز بارش در شمال خلیج فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، غرب چهار محال بختیاری، جنوب ایلام، جنوب لرستان، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی و برخی نقاط استان های آذربایجان شرقی و زنجان، شمال بوشهر و شمال غرب استان فارس شدت بیشتری داشت.

فردا (چهارشنبه) این وضعیت تداوم می یابد و از اوایل شب با نفوذ زبانه های پر فشار، بارش قابل ملاحظه در سواحل غربی و مرکزی خزر آغاز می شود.

بنابراین چهارشنبه در شمال خلیج فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه غربی فارس، شمال بوشهر، غرب چهارمحال بختیاری، جنوب لرستان، غرب کردستان، شمال غرب کرمانشاه، برخی نقاط ایلام و از اواخر وقت در گیلان، جنوب اردبیل و نیمه غربی مازندران باران می بارد.

پنجشنبه با حرکت سامانه به سمت شرق، به تدریج از میزان بارش از بخش های غربی کاسته می شود و عمده فعالیت سامانه در سواحل خزر، شمال شرق، شرق، مرکز، نواحی جنوبی و استان های واقع در دامنه های البرز مرکزی و شرقی متمرکز می شود.

در این روز، در گیلان، مازندران، غرب فارس، جنوب کهگیلویه و بویر احمد و شرق بوشهر باران می بارد.

به پیش بینی سازمان هواشناسی در سه روز آینده بارش در ارتفاعات و نقاط سردسیر البرز مرکزی، زاگرس مرکزی، شمال غرب و غرب به صورت برف است.

جمعه نیز بارش برف و باران در استان های ساحلی خزر و بارش برف در اردبیل پیش بینی می شود .

امروز و فردا وزش باد شدید جنوبی همراه با افزایش دما در استان های ساحلی خزر به ویژه گیلان و اردبیل رخ می دهد و کاهش دمای هوا تا اوایل هفته آینده در نیمه شمالی کشور تداوم می یابد.

به گزارش ايرنا در سه روز آینده شمال خلیج فارس و از اواخر چهارشنبه و همچنین پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج است.

نظر شما