شناسهٔ خبر: 46225 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

جزئیات بازدید وزیر راه وشهرسازی از سایت مسكن مهر اسلام‌آباد

آخوندی: ساختمان‌های جدید جای بلوك‌های آسیب‌دیده ساخته می‌شود/ تا آخر در كنار مردم زلزله‌زده ایستاده‌ایم/ دستور استمهال وام‌های مسكن مهر آسیب‌دیده در زلزله به مدت ۲ سال صادر شد

بازدید وزیر راه وشهرسازی در جریان سفر به استان كرمانشاه از واحدهای آسیب‌دیده سایت مسكن مهر اسلام‌آباد بازدید كرد و ضمن حضور در بین مردم این منطقه گفت: پس از بررسی و ارزیابی واحدها مشخص می‌شود كه كدام یك به تعمیرات جزئی یا كلی نیاز دارند. همچنین بلوك‌های آسیب‌دیده باید برچیده و بلوك‌های جدید جای آن‌ها ساخته شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی عباس آخوندی در جریان سفر به استان كرمانشاه پس از بازدید از بیمارستان آسیب‌دیده امام خمینی (ره) اسلام‌آباد در جمع مردم زلزله‌زده سایت مسكن مهر این شهرستان حضور یافت و برای دومین بار از نزدیك در جریان اوضاع و شرایط موجود قرار گرفت.

وی در جمع ساكنین واحدهای آسیب‌دیده و تخریب‌شده مسكن مهر اسلام‌آباد ضمن ابراز همدردی با مردم قهرمان و پهلوان اسلام‌آباد گفت: بنده به خوبی درك می‌كنم كه شما در این مدت چه سختی‌هایی را متحمل شده‌اید.

آخوندی افزود: من از زمان جنگ تحمیلی در این منطقه رفت‌و آمد داشته‌ام و به خوبی درك می‌كنم كه در دوران جنگ این مردم چه سختی‌هایی را تحمل كردند اما این حادثه ناگوار زلزله كه یك تقدیر الهی بود، موجب درد و رنج برای مردم این منطقه شد.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اولین بازدید خود از مناطق زلزله‌زده كرمانشاه بیان داشت: دفعه اول به همراه رئیس جمهوری از منطقه بازدید كردیم تا فرصتی برای تهیه برنامه بازسازی ایجاد شود و در حالی كه نهادهای دیگر امداد رسانی بودند ما موظف به برنامه‌ریزی برای طرح بازسازی منطقه بودیم.

وی خطاب به مردم شریف اسلام‌آباد و كرمانشاه اظهار كرد: دوستان عزیز مطمئن باشید كه ما در كنار شما هستیم و به هیچ‌وجه شما را تنها نخواهیم گذاشت.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: تك تك واحدها را بررسی و ارزیابی خواهیم كرد تا مشخص شود كه كدام واحدها نیاز به تعمیرات جزئی و كلی دارند. همچنین بلوك‌هایی كه آسیب كلی دیده‌اند باید برچیده و بلوك‌های جدید جای آن‌ها ساخته شود.

آخوندی در رابطه با وام‌های مسكن مهر خاطرنشان كرد: فعلا دستور استمهال وام‌های مسكن مهر آسیب‌دیده در زلزله به مدت ۲ سال صادر شده است و به طور قطع فرصت بررسی بیشتری در هیات وزیران خواهیم داشت. البته در مدت ۲ سال هیچ سودی به وام‌ها تعلق نمی‌گیرد.

وزیر راه وشهرسازی گفت: به دلیل اینكه فشاری به مردم وارد نشود این دستور را صادر كرده‌ام  و پس از اینكه ارزیابی‌های دقیق صورت گرفت و میزان خسارات مشخص شد تصمیم دقیق و صحیح‌تری اتخاذ خواهد شد.

وی یادآور شد: در هفته گذشته برخی واحدها ارزیابی شده است و مشخص شد كه چه اقداماتی برای هر واحد انجام شود.

عضو كابینه دولت دوازدهم خطاب به ساكنین مسكن مهر اسلام آباد بیان كرد: خوشبختانه همه واحدهای شما بیمه بودند. پس قاعدتا باید به دنبال فعال كردن بیمه برویم تا برخی از خسارات وارده را از بیمه دریافت كنیم و در اختیار شما قرار دهیم.

آخوندی در پایان خاطرنشان كرد: برای تمام واحدها پرونده تشكیل خواهد شد و در مورد آن پرونده اقدامات صورت می‌گیرد.

نظر شما