شناسهٔ خبر: 46267 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد:

جزئیات تصمیمات کمیسیون امور زیربنایی استان مرکزی/ احداث ۱۶ نیروگاه خورشیدی در استان مرکزی

مجید شارقی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از موافقت با ۱۰ دستورکار در کمیسیون امور زیربنایی استان خبر داد، این در حالیست که به گفته وی ۱۶ نیروگاه خورشیدی به مساحت ۲۸۶ هکتار در استان احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی گفت: دوازدهمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مرکزی در سال ۹۶ به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دبیری راه و شهرسازی و با حضور فرمانداران شهرستان‌های اراک، دلیجان، شازند، خمین و مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی و ترافیک استانداری و سایر اعضای این کارگروه در حوزه عمرانی استانداری برگزار شد.

شارقی ادامه داد: از تعداد ۱۲ پرونده موارد درخواستی شهروندان که به کمیسیون واصل شده بود ۳ مورد در خصوص احداث نیروگاه خورشیدی، ۲ مورد طرح مجتمع گردشگری، احداث مجتمع هوایی جمعیت هلال‌احمر استان، طرح تپه آزمون رانندگی و احداث آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت، طرح تولید محصولات بتونی، طرح سنگ‌بری و طرح شرکت حمل‌ونقل و بررسی مجدد حریم راه بودند که به‌جز دو مورد با بقیه درخواست‌ها موافقت شد.

وی ضمن اعلام مهلت ۶ ماهه برای شروع عملیات پروژه‌های مصوب بیان کرد: طرح شرکت حمل‌ونقل و طرح تپه آزمون رانندگی از دستور کار خارج شدند و مقرر شد در کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرار گیرند.

شارقی ادامه داد: طرح‌های نیروگاه خورشیدی هریک در مساحتی حدود ۲۰ هکتار و با ده مگابایت در شهرستان‌های اراک، دلیجان و خمین اجرا خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در پایان جلسه بیان کرد: در ۴ ماه اخیر و پس از اخذ استعلامات و تکمیل پرونده‌های مربوطه احداث ۱۶ نیروگاه خورشیدی با مساحت جمعاً ۳۷۹ هکتار و ظرفیت تولید برق ۱۸۹ مگاوات مورد تصویب این کارگروه قرار گرفته است.

وی گفت: استان مرکزی به‌طور متوسط با وجود ۳۰۰ روز آفتابی از مجموع ۳۶۵ روز سال یکی از استان‌های با پتانسیل بالا در زمینه تولید انرژی خورشیدی است، با این وجود تا امروز استفاده چندانی از انرژی خورشید برای تولید برق نشده اما با تصویب احداث ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ شهرستان این استان شاهد آغاز روند توسعه این انرژی در کشورمان خواهیم بود.

شارقی افزود: با احداث و راه‌اندازی این طرح‌ها به‌طور متوسط زمینه اشتغال مستقیم ۱۵۰ نفر فراهم خواهد شد.

نظر شما