شناسهٔ خبر: 46285 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رضایی‌کوچی مطرح کرد:

تاکید بر نقش انکارناپذیر فرودگاه‌های کشور در مدیریت‌بحران/ نگاه مثبت مجلس و دولت به توسعه فرودگاه ها

محمدرضا رضایی‌کوچی رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در افتتاحيه كارگاه گارد با تاكيد بر نقش كليدي و انكارناپذير فرودگاه‎هاي كشور در مديريت بحران از بهبود توجه مجلس و دولت به توسعه فرودگاه‎ها براي تحقق اين نقش مهم خبر داد.

رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در افتتاحيه كارگاه گارد با تاكيد بر نقش كليدي و انكارناپذير فرودگاه‌هاي كشور در مديريت بحران از بهبود توجه مجلس و دولت به توسعه فرودگاه‌ها براي تحقق اين نقش مهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شركت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران، محمدرضا رضايي كوچي در اين مراسم با قدرداني از تلاش تمام ارگانها بویژه كمكهاي خودجوش مردمي در امدادرساني به زلزلهزدگان كرمانشاه گفت: برگزاري اين مراسم تقارن زماني مناسبي با وقوع زلزله كرمانشاه دارد. ما در كشوري زندگي ميكنيم كه بيشتر سوانح و حوادث طبيعي را تجربه كرده و لازم است از نظر امكانات و فرهنگ  برخورد با اين حوادث آمادگي خود را بالا ببريم.

رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در برخي از كشورها از جمله ژاپن آمادگي كامل براي برخورد با زلزله وجود دارد و به زندگي در كنار زلزله عادت كردهاند، تاکید کرد که در ایران هم باید به چنین آمادگی و وضعیتی برسیم.

وي همچنین با اذعان بر ضعف مستندسازي حوادث در مديريت بحران كشور گفت: در حادثه پلاسكو كه دومين تجربه از حوادث مانند آن بود به دليل عدم مستندسازي نتوانستيم از تجربه قبل استفاده كنيم و به آزمون و خطا در آواربرداري ناچار شديم ولي در زلزله بم مستندسازي خوبي شد و توانستيم در بخش حمل و نقل و امدادرساني از همان تجربه استفاده كنيم.

رضايي كوچي بر ضرورت مستندسازي مديريت بحران زلزله كرمانشاه تاكيد كرد و افزود: سپردن مسئوليت مديريت بحران به شهرداري زماني تاثيرگذار است كه داراي مديريت واحد شهري هم باشيم و سازمانها و ارگانها تحت آن مديريت قرار گيرند در غير اين صورت دچار مشكل خواهيم بود.

وي با تاكيد بر نقش انكارناپذير فرودگاهها در امداد و نجات و انتقال نيروهاي كمكرسان و تجهيزات و جابجايي مصدومان در حين مدیريت بحران گفت: در كرمانشاه به دليل تراكم خودروهاي دستگاههاي مختلف مسيرها مسدود شده بود و تنها از طريق فرودگاه انتقال سريع تجهيزات و مصدومان امكانپذير بود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعاليت ۵۵ فرودگاه در كشور افزود: خوشبختانه مديرعامل شركت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران پیگیری و مداومت زيادي در دريافت اعتبار براي فعال كردن و توسعه فرودگاهها به منظور توزيع عادلانه امكانات و آمادگي استانها براي مقابله با زلزله دارد كه قابل تحسين است.

وي همچنين از اختصاص ۵۰۰ ميليارد تومان اعتبار براي پروژههاي عمراني فرودگاهها در سال جاري خبر داد و گفت: اين اعتبار نسبت به اعتبار سالهاي قبل رشد محسوسي يافته و شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران به دنبال ساخت و فعال كردن فرودگاه در مناطق محروم و مرزي است.

رضايي كوچي از بهبود نگاه مجلس، دولت و بخش خصوصي به توسعه فرودگاهها خبر داد و گفت: در برنامه ششم و احكام دائمي و بودجهها هر جا حمايت و قانوني لازم بود محقق شده و اساس كار توسعه فرودگاههاي كشور گذاشته شده است. البته هنوز در آغاز راه هستيم و بايد به فرودگاهها بيشتر توجه شود.

وي با اشاره به نقش فرودگاه مهرآباد در مديريت بحران گفت: با وجود وسعت مطلوب اين فرودگاه بخشهايي از آن هنوز در خدمت مديريت فرودگاه نيست و بايد بتوان از همه امكانات اين فرودگاه برای افزايش دسترسي به باند آن استفاده كرد. همچنين بايد شرايطي را فراهم كرد كه اگر در فرودگاه مهرآّباد زلزله رخ داد دنبال جايگزيني براي آن باشيم.

رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي همچنين حمايت اين كميسيون را از تجهيز و خريد هواپيماهاي جديد و تامين منابع مالي تجهيز فرودگاهها اعلام كرد.

نظر شما