شناسهٔ خبر: 46300 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

ورود سامانه‌ بارشی تازه به کشور از دوشنبه/ سرمای زیر صفر در کرمانشاه/ وزش باد شدید در تهران

هوا شناسی - ابری فردا در نیمه غربی و در استان‌های شمالی کشور افزایش دما رخ می‌دهد، همچنین روز دوشنبه در نیمه شمالی و شرق کشور افزایش دما و در جنوب شرق کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود و از بعدازظهر دوشنبه بارش در مناطق زاگرس مرکزی شدت می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز شنبه در سواحل شرقی و مرکزی خزر ابرناکی و بارش باران تداوم دارد و در مناطقی از خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود، همچنین در مناطقی از استان‌های تهران، جنوب سمنان و قم در برخی ساعات باد شدید ادامه دارد.

فردا یکشنبه جوی آرام در کشور حاکم است و فقط در ساعات اولیه روز در بخش‌هایی از خراسان شمالی، گلستان و شمال شرق خراسان رضوی احتمال بارش‌های پراکنده وجود دارد و سپس به تدریج ابرناکی در این مناطق کاهش می‌یابد.

از بعدازظهر فردا در مناطقی از جنوب غرب و غرب کشور بارش پراکنده و وزش باد شروع می‌شود و روز دوشنبه نیز ادامه دارد.

از بعدازظهر دوشنبه بارش در مناطق زاگرس مرکزی شدت می‌یابد که احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در این مناطق پیش‌بینی می‌شود؛ این سامانه از دوشنبه شب سبب بارش‌های رگباری پراکنده در مناطق مرکزی نیز خواهد شد.

بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس امروز شنبه و ساعات اولیه فردا مواج است.

براساس گزارش فارس، امروز در شرق و شمال شرق کشور افت محسوس دما و در مناطقی از نیمه غربی کشور افزایش دما را شاهدیم؛ فردا در نیمه غربی و در استان‌های شمالی کشور افزایش دما رخ می‌دهد و روز دوشنبه در نیمه شمالی و شرق کشور افزایش دما و در جنوب شرق کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا کمی ابری تا نیمه‌ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۹ و ۲ درجه خواهد بود.

آسمان کرمانشاه فردا ابری تا نیمه‌ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد و افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در کرمانشاه به ترتیب ۱۵ و منفی ۱ درجه خواهد بود.

روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و ارومیه، زنجان و همدان با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر و تبریز با کمینه دمای ۶ درجه سردترین مراکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۲۶ آبان ‌ماه امسال ۱۰.۸ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۲.۵ میلی‌متر بود. بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری ۸۶.۱ درصد بارش سال گذشته است.

بیشترین میزان بارش در هفته هشتم سال زراعی ۹۶-۹۷ متعلق به منطقه کیاشهر استان گیلان به میزان ۱۵۹ میلی‌متر بوده است.

گرم‌ترین منطقه کشور در تاریخ مذکور میناب در استان هرمزگان به میزان ۳۲.۶ درجه سلسیوس و سردترین مرکز کشور شهر کرد در استان چهارمحال و بختیاری با دمای منفی ۶.۷ درجه سلسیوس خواهد بود.

نظر شما