شناسهٔ خبر: 46310 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان یزد برگزار شد:

برگزاری جلسه کارگروه مخاطرات زلزله، ابنیه، ساختمان و شهرسازی در استان یزد

محمد نقصان محمدی جلسه کارگروه مخاطرات زلزله، ابنیه، ساختمان و شهرسازی استان یزد با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان در محل این اداره کل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، در ابتدای این جلسه محمدرضا نقصان محمدی، رئیس این کارگروه با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی در مورد زلزله و آموزش‌های ضروری آن ادامه داد: شهر یزد سابقه‌ای در زمینه زلزله ندارد ولی دستگاه‌ها باید با هوشیاری در این زمینه آماده باشند که بتوانند پاسخگو مسائل این‌چنینی باشند تا خسارات ناشی از چنین حوادثی کاهش یابد.

وی ضمن اعلام آمادگی راه و شهرسازی در این زمینه افزود: باید به جایی برسیم که خسارت‌های ناشی از زلزله به حداقل برسد، امیدوارم بتوانیم با برنامه‌ریزی اصولی به سمت آموزش و اطلاع‌رسانی در مورد زلزله و بروز کردن اطلاعات مهندسین و متخصصین ساختمان اقدامات مهمی انجام شود که این دو مورد جزو اصلی‌ترین کارهاست.

نقصان محمدی در ادامه سخنانش با انتقاد از ارتباط کم پژوهشگران و دستگاه‌های اجرایی افزود: در دستگاه‌های پژوهشی و دانشگاهی فقط مباحثه می‌شود و دستگاه‌های اجرایی احساس نیاز نمی‌کنند؛ و باید زمینه را برای همکاری متقابل آماده کنیم.

این نشست که با رویکرد بررسی فرونشست و فروچاله‌ها با حضور معاون پژوهشی دانشگاه آزاد برگزار شد، این مقام مسئول به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت.

در ادامه این جلسه شرکت‌کنندگان به تبادل‌نظر و ارائه نظرات و پیشنهادات خود در موضوعات مختلف پرداختند.

نظر شما