شناسهٔ خبر: 46356 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

قلی زاده مطرح کرد؛

وضعیت بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در کمیسیون عمران مجلس بررسی شد

بافت فرسوده نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی، احیا، مرمت، بازسازی، نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری با حضور مسئولانی از وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور در نشست این کمیسیون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قلی الله قلی زاده در تشریح جزییات جلسه دیروز کمیسیون عمران مجلس گفت: مسئولانی از وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور برای بررسی احیا، مرمت، بازسازی، نوسازی بافت فرسوده شهری و ناکارآمد شهری و سکونتگاه های غیررسمی میهمان امروز کمیسیون عمران مجلس بودند.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و بخش آهوراند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شورای عالی بازآفرینی مناطق فرسوده شهری تصمیمات خوبی اتخاذ شده است، افزود: در این جلسه اقدامات انجام شده در راستای برنامه ششم توسعه برای احیای بافت های فرسوده در قالب گزارش جامعی تقدیم نمایندگان شد.

الله قلی زاده ادامه داد: شورای عالی بازآفرینی مناطق فرسوده شهری طرحی برای احیای و مرمت بافت های فرسوده تدوین کرده که پیش نویس آن به نمایندگان ارایه شد اما هنوز طرح نهایی آن در شورای عالی مصوب نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در این جلسه از نظرات اعضای کمیسیون در جهت اصلاح و تطبیق برنامه پیشنهادی شورای عالی بازآفرینی مناطق فرسوده شهری استفاده شد. 

الله قلی زاده با انتقاد از محقق نشدن قانون مصوب مجلس در خصوص نوسازی و بهسازی بافت های ناکارآمد شهری گفت: متاسفانه قانونی که از سال ٨٩ مصوب شده و در قانون برنامه ششم هم به آن تاکید شده درخصوص نوسازی بافت فرسوده تاکنون محقق نشده است.

وی با بیان اینکه باید تمام برنامه ها به سمت هرچه عملیاتی کردن این احکام هدایت شود، افزود: طبق قانون دولت باید سالانه ٢٧٠ محله فرسوده را نوسازی کند که تاکنون این موضوع عملیاتی نشده است.

به گزارش خانه ملت، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بیش از یکسال از قانون برنامه ششم توسعه می گذرد، اما در بحث نوسازی بافت فرسوده هیچ اقدامی نشده از این رو اولویت اول محقق شدن برنامه ها باید باشد.

نظر شما