شناسهٔ خبر: 46362 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

جهانگیری در جمع مردم ازگله تاکید کرد:

دولت تا آخرین لحظه در کنار شما خواهد بود/ دستورات لازم صادر شد تا آثار زلزله از زندگی مردم برطرف شود

بازدید معاون اول رییس جمهور در جمع مردم زلزله زده شهر ازگله گفت: دولت تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا آثار زلزله را از زندگی مردم برطرف کرده و مشکلات آنان را کاهش دهد و در این مسیر تا آخرین لحظه در کنار شما خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسحاق جهانگیری در جریان سفر به استان کرمانشاه، با حضور در شهر ازگله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی در میان مردم این شهر حضور یافت و ضمن بازدید از برخی خانههای تخریب شده و چادرهای اسکان موقت مردم، پای درد و دل آنان نشست و با مردم این منطقه به گفت و گو پرداخت.

جهانگیری ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدیده که عزیزان خود را در زلزله از دست داده‌اند، تصریح کرد: امروز با حضور تعداد زیادی از اعضای دولت به این سفر آمده ام تا از روند کارها مطلع شده و در جریان مسائل قرار گیریم.

وی افزود: همه مردم ایران خود را با مردم استان کرمانشاه همدرد می دانند و پس از حضور مقام معظم رهبری و رییس جمهور در مناطق زلزله زده، دستورات لازم صادر شد تا آثار زلزله از زندگی مردم برطرف شود.

معاون اول رییس جمهور اظهار کرد: ما مسئولیت یافته ایم که خدمتگزار مردم باشیم و در سختی‌ها و مشکلات بیش از گذشته در کنار شما خواهیم بود تا مسائل و مشکلات را ساماندهی کنیم.

براساس گزارش استانداری کرمانشاه، وی با اشاره به برنامه‌ریزیهای صورت گرفته برای احداث کانکس و چادرهای اسکان موقت که هم اکنون در دستور کار قرار دارد، گفت: ما در تلاش هستیم تا سرپناهی مطمئن برای مردم فراهم کنیم و قراردادهایی با دستگاه های مرتبط منعقد شده و کارها با سرعت در دست انجام است.

جهانگیری همچنین با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای اعطای وام قرض الحسنه به مردم آسیب دیده در زلزله، خاطرنشان کرد: این تسهیلات به صورت قرض الحسنه و بدون سود است و دوره بازپرداخت آن بسیار طولانی است به گونه ای که هیچگونه فشاری بر مردم وارد نشود.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: بصورت جدی در تلاش هستیم تا امور زندگی مردم را به وضعیت پیش از زلزله بازگردانیم و کشاورزی، تولید، صنعت و دامداری مردم که در جریان زلزله دچار مشکل شده، دوباره احیا شود و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند تلاش خواهیم کرد که وضعیت زندگی مردم به وضعیت بهتر از قبل از وقوع زلزله تبدیل شود.

نظر شما