شناسهٔ خبر: 46369 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جریان سومین سفر خود به مناطق زلزله زده مطرح کرد؛

شاهد جریان بازآفرینی در مناطق زلزله‌زده هستیم/ تشريح حق انتخاب زلزله‌زدگان برای اسکان موقت/ ادامه تحصيل دانش‌‌آموزان در برخی از کانکس‌ها

بازديد وزیر راه و شهرسازی در جريان سومين سفر حود به مناطق زلزله‌زده كرمانشاه با اشاره به اینکه مردم دو حق انتخاب برای اسکان موقت دارند، گفت: تعدادی از کانکس‌ها را به مدرسه اختصاص داده‌اند تا مدارس هر چه زودتر بازگشایی شود و دانش آموزانی که از تحصیل بازمانده بودند سریعتر به تحصیل خود بپردازند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی امروز در پايان سومین سفر خود به مناطق زلزله زده کرمانشاه كه به همراه معاون اول رئيس جمهور صورت گرفته بود، اظهار کرد: امروز در خدمت دکتر جهانگیری و جمعی از وزرای محترم به کرمانشاه آمدیم، ایشان علاقمند بودند که مستقیما از پیشرفت کار‌ها در مناطق زلزله زده بازدید کنند. 

وی بیان کرد: همچنین به ازگله رفتیم و از دو روستا بین ازگله و سرپل ذهاب بازدید کردیم که خوشبختانه موضوع اسکان موقت به طور کامل تمام شده است و بنیاد مسکن نیز بخش عمده‌ای از پرونده‌ها را برای آسیب دیدگان از زلزله تهیه کرده، تک تک خانه‌ها بررسی شده و تکلیف بسیاری از خانه‌ها برای نوسازی کامل و تعمیر و مرمت مشخص شده است. 

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در اکثر روستا‌ها و مناطق مختلف ماشین‌‌الات بنیاد مسکن مشغول آواربرداری بودند و آواربرداری با سرعت خوبی در حال پیشرفت بود. 

وی تاکید کرد: زندگی به تدریج در حال بازگشت به منطقه است و تعدادی از کانکس‌ها را به مدرسه اختصاص دادند تا مدارس هر چه زودتر بازگشایی شوند و دانش آموزانی که از تحصیل باز مانده بودند سریعتر به تحصیل خود بپردازند. 

آخوندی درباره اسکان موقت مردم گفت: مردم برای اسکان موقت دو حق انتخاب دارند، یکی اینکه می‌توانند از ۳ میلیون تومان در روستاها و ۵ میلیون تومان در شهر‌ها به عنوان کمک بلاعوض استفاده کنند و خود دست به کار شوند و هرچه سریعتر سرپناه موقتی را برای خود فراهم کنند که می‌تواند بخشی از سرپناه دائم آن‌ها باشد و یا براساس قراردادی که بنیاد مسکن با سپاه منعقد شده، زلزله‌زدگان از کانکس‌هایی که در آینده به تدریج ساخته و وارد منطقه می‌شود، استفاده کنند. 

وی افزود: به نظر می‌رسد به تدریج همه امور زندگی به روال عادی بازمی‌گردد و جریان بازآفرینی در کرمانشاه را شاهد هستیم.

نظر شما