شناسهٔ خبر: 46403 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد:

جزئیات مصوبات ۲۳ گانه نخستین جلسه پایش دوره‌ای شهر جدید اندیشه/ اختصاص بیش از ۲۰۰ واحد جهت مسکن اجتماعی در پروژه‌های آتی/ توجه ویژه به اتمام پروژه در حال اجرای پیاده‌راه سبز

شهر جدید اندیشه نخستین جلسه پایش دوره‌ای شهر جدید اندیشه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار و مصوبات ۲۳ گانه آن به منظور رسیدگی هرچه سریعتر به مشکلات و پروژه‌های در حال اجرا در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نخستین جلسه پایش دوره‌ای شهر جدید اندیشه با حضور حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، اعضای هیئت مدیره شرکت عمران و مسئولین این شهر جدید برگزار شد.

با توجه به دستور کار این جلسه مصوبات نهایی طی ۲۳ بند به شرح زیر اعلام و برای اجرا تا حداکثر پایان سال جاری در دستور کار قرار گرفت:

۱-با توجه به عدم تکمیل محوطه‌سازی پروژه خاتم االوصیاء(هسا) مقرر شد برای اتمام محوطه‌سازی محیط مسکونی اقدام شود . همچنین نسبت به جابجایی لوله آب پروژه فوق با توجه به خطرات پیشرو اقدام برابر با قانون و ضوابط صورت پذیرد .

۲- با توجه به مرتفع بودن ساختمان‌های پروژه‌های مسکن مهر شهر جدید اندیشه، مقرر شد پیشنهاد مشخص در خصوص اطفاء حریق برای ساختمان‌های بلند مرتبه با هماهنگی شهرداری به مجمع ارسال شود.

۳- مقرر شد در خصوص نمای ساختمان‌های مسکن مهر متناسب با بافت شهر اقدام شود.

۴- با توجه به ارزش افزوده‌ای که ملکی کردن (واگذاری قطعی عرصه واحدهای مسکونی مهر ۹۹ ساله) مسکن مهر برای شهر اندیشه دارد و منابع قابل توجهی که در اختیار شرکت عمران قرار می‌دهد ، مقرر شد این موضوع به صورت جدی پیگیری شود .

  • شرکت اندیشه پیشنهاد مشخصی در خصوص موضوع فوق به همراه بسته تشویقی جهت تسریع در مراجعه متقاضیان به مجمع عمومی ارائه دهد .
  • همچنین مقرر شد در تهیه دستورالعمل تسریع صورت پذیرد به گونه‌ای که در نحوه قیمت گذاری منافع متقاضیان مورد توجه قرار گیرد.

۵- در پروژه‌های آتی شرکت اندیشه ۲۰۰ الی ۳۰۰ واحد جهت مسکن اجتماعی لحاظ گردد.

۶- مقرر شد جلسه‌ای با مسئولین سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص رفع مشکلات سامانه متقاضیان جهت تسهیل فرایند کار، هماهنگ شود .

۷- با توجه به پیشرفت کند پروژه مجتمع آموزشی ۲۰ کلاسه، مقرر شد در خصوص خلع ید پیمانکار یا ادامه کار با پیمانکار فعلی ، با هدف اتمام سریع تر پروژه اقدام گردد .

۸- مقرر شد در ساخت و تکمیل مدارس به تسهیلات عمومی از جمله تجهیز مدارس به زمین‌های عمومی ورزشی و خدمات دیگر توجه شود .

۹- مقرر شد جهت اجرای پروژه‌های تعریف شده و شروع نشده در بودجه سال ۹۶ تسریع صورت پذیرد .

۱۰- در خصوص پروژه "پیاده راه سبز" و با عنایت به اینکه پروژه شاخص شرکت عمران اندیشه می باشد، مقرر شد در اولویت کاری شرکت عمران قرار گرفته و جهت انتخاب پیمانکار ذیصالح و اجرای پروژه تسریع شود .

  • همچنین در خصوص اخذ مجوزهای لازم جهت رفع مشکل دکل‌های برقی که در مسیر فوق می‌باشد اقدامات الزم صورت پذیرد .
  • هماهنگی و تعاملات لازم با مجموعه وزارت نیرو و شهرداری از جمله کمیسیون ماده (۵ ) و ... جهت اخذ مجوزهای لازم صورت گیرد .
  • رویکرد جدید شهرهای جدید از جمله توجه به جوانان ، فناوری و ... در پروژه مذکور لحاظ گردد .
  • بستر مشارکت‌های عمومی و مردمی و سرمایه‌گذاری همزمان با پیشرفت طرح فراهم شود . رایزنی تعیین شریک جهت اجرا قبل از ارائه طراحی فاز یک توسط مشاور پیگیری شود و طبق فاز بندی اجرای پروژه قبل از سال جاری با توجه به موافقنامه شرکت مادر با صندوق توسعه محیط زیست، کاراجرایی شروع و درختکاری در هفته درختکاری صورت پذیرد .

۱۱- در خصوص طرح آماده‌سازی ۴۸ هکتاری مرکز شهر در قالب صندوق یا سرمایه‌گذاری با شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جلسه هماهنگ شود .

  • صورتجلسات واگذاری به دانشگاه خواجه نصیر و بیمارستان قلب شهید رجایی به مجمع عمومی ارسال گردد.

۱۲- در خصوص طرح ساماندهی حرایم برق در شهر جدید اندیشه با توجه به پیشنهادات واحد شهرسازی در خصوص انتقال کابل برق به زیر زمین، مقرر گردید نظرات کارشناسی به شرکت مادر گزارش داده شود.

۱۳- در خصوص ابلاغ طرح جامع شهر جدید حوراء پیگیری‌های لازم توسط شرکت مادر از شورای عالی شهرسازی وزارتخانه صورت پذیرد .

۱۴- صورتجلسه در خصوص زمین‌های معارض سپاه و اجرای دیوار حائل ارسال شده توسط شرکت عمران شهر جدید اندیشه ، پیگیری شود .

۱۵- مقرر شد در انجام تهاتر با پیمانکاران شرکت، اولویت با امالک و مستغالت ساخته شده باشد.

۱۶- پیشنهاد مشخص جهت قرارداد کارگزاری فروش توسط مشاورین امالک به همراه شرح خدمات جامع به مجمع عمومی ارائه شود.

۱۷- مقرر شد در خصوص وصول مطالبات از آقای عنایتی و شرکاء ، یک واحد مسکونی و یک واحد ویلایی اعلام شده توسط ایشان بابت بدهی دریافت شود و الباقی بدهی ایشان با ملک‌هایی که قابلیت نقد شوندگی بهتری دارند پس از طی مراحل قانونی تهاتر گردد .

۱۸- در خصوص تسهیل در تسویه مطالبات، مقرر شد پیشنهاد اصلاح دستورالعمل فوق‌الذکر با توجه به نرخ تادیه سالیانه بانک مرکزی و با اختیار هیات مدیره اندیشه و مدت اجرای چهار ماهه تا پایان سال جاری ، به منظور تشویق در پرداخت بدهی های ، به مجمع عمومی ارسال شود .

۱۹- مقرر شد در خصوص عملیاتی شدن ۵ پروژه مشارکتی مصوب مجمع عمومی تسریع به عمل آید .

۲۰- با توجه به سرانه بالای واحدهای تجاری در شهر جدید اندیشه ، پروژه های مشارکتی مسکونی مورد توجه قرارگیرد .

۲۱- مقرر شد چارچوبی جهت ترمیم حقوق نیروهای قراردادی متخصص که مسئولیت بر عهده دارند جهت تشویق ایشان تهیه گردد .

۲۲- حوزه اجتماعی باید درگیر پروژه‌ها شود به نحوی که پروژه‌های اجتماع محور از قبیل پیاده راه سبز و مرکز شهر به سرعت اجرایی شود و در این موضوع پروژه‌های اجرایی در اولویت قرار گیرند.

۲۳- در خصوص سود سهام شرکت، بررسی و تصمیم گیری در کار گروه مالی انجام شده و گزارش نهایی به مجمع عمومی ارسال گردد .

نظر شما