شناسهٔ خبر: 46504 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مروری بر اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت:

سفر جهانگیری و آخوندی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه/ جاده کرج- چالوس با مشارکت سرمایه‌گذار چینی ۴ خطه می‌شود/ احداث ۱۶ نیروگاه خورشیدی در استان مرکزی

گزارش آخر هفته  سفر معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با هدف بررسی شرایط زلزله‌زدگان، حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه اقتصاد مقاومتی قزوین، اعلام خبر ۴ خطه شدن جاده کرج- چالوس با مشارکت سرمایه‌گذار چینی از سوی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز و همچنین انتشار خبر احداث ۱۶ نیروگاه خورشیدی در استان مرکزی از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در کارگروه تخصصی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان گفت: تجربهٔ به دست آمده از زلزله‌های مختلف، به ویژه زلزله اخیر منطقه غرب کشور نشان داد که ما در مواقع بحران برای حفظ جان افراد و همچنین انجام کمک‌رسانی‌های سریع و مناسب نیازمند فضاهای باز شهری هستیم که این موضوع در بافت‌های فرسوده نمود بیشتری دارد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین گفت: قزوین با توجه به ظرفیت‌ها و موقعیتی که دارد بستر خوبی برای ایجاد و تعریف حمل‌ونقل‌های ترکیبی، چندوجهی و یکپارچه بوده و ما آماده‌ایم تا با توجه به طرح جامع حمل‌ونقل حمایت‌های لازم را از این موضوع انجام دهیم.

قم

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان قم گفت: حدود ۳۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی استان قم توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان رفع تصرف و خلعید شد.

لارستان

سفر یک‌روزه معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی به حوزه استحفاظی این اداره کل با حضور معاون عمرانی استاندار فارس و دیگر مسئولین صورت گرفت.

هرمزگان

عصر روز سه‌شنبه ۷ آذرماه با حضور نمایندگان صنعت و معدن، فرمانداری، بخشداری، سپاه پاسداران، دهیار روستای دزک، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان جلسه‌ای در دفتر معاونت راهداری جهت بررسی و هم‌اندیشی تعریض وترمیم جاده روستایی دزک برگزار شد.

گیلان

سومین جلسه شورای حمل و نقل استان گیلان با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنادر و دریانوردی، فرودگاه، حوزه نظارت و هواشناسی استان گیلان برگزار شد.

مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی گیلان از رفع تصرف املاک و اراضی دولتی در شهرهای آستارا و صومعه‌سرا و بندر انزلی طی روزهای اخیر خبر داد.

کرمانشاه

وزیر راه و شهرسازی در جريان سومين سفر حود به مناطق زلزله‌زده كرمانشاه با اشاره به اینکه مردم دو حق انتخاب برای اسکان موقت دارند، گفت: تعدادی از کانکس‌ها را به مدرسه اختصاص داده‌اند تا مدارس هر چه زودتر بازگشایی شود و دانش آموزانی که از تحصیل بازمانده بودند سریعتر به تحصیل خود بپردازند.

گلستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از شناسایی ۱۲ نقطه جهت احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی در طول راه‌های استان خبر داد و گفت: این نقاط برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران عزیز در دستور کار اداره کل قرار گرفته است.

سمنان

با تلاش و پیگیری مأموران یگان حفاظت زمین و مسکن استان و واحد املاک و حقوقی اداره مسکن و شهرسازی شهرستان دامغان از تصرف غیرقانونی ۵۳۱۲۴ مترمربع زمین مسکونی ارزشمند در شهر دامغان خلعید به عمل آمد.

یزد

جلسه کارگروه مخاطرات زلزله، ابنیه، ساختمان و شهرسازی استان یزد با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان در محل این اداره کل برگزار شد.

کهگیلویه و بویر احمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از اعزام کاروان کمک‌های این دستگاه به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد.

اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان همراه با مدیران ستادی این اداره کل از پروژه‌های راه، مسکن و شهرسازی شهرستان دهاقان بازدید و راهکارهای لازم جهت رفع مشکلات موجود را ارائه داد.

مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از خط‌کشی ۲۱۰۰ کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی استان خبر داد و گفت: خط‌کشی محورها به دید رانندگان در جاده کمک می‌کند و باعث کاهش تصادفات جاده‌ای می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از موافقت با ۱۰ دستورکار در کمیسیون امور زیربنایی استان خبر داد، این در حالیست که به گفته وی ۱۶ نیروگاه خورشیدی به مساحت ۲۸۶ هکتار در استان احداث می‌شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی میزان حجم رفع تصرفات از اراضی ملی استان مرکزی در آبان ماه امسال ۴۴ هزار مترمربع به ارزش بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال است.

خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار از افتتاح ۲۷ هزار واحد مسکن مهر در این شهر جدید تا کنون خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است مابقی واحدهای مسکن مهر گلبهار طی ۲ برنامه افتتاح در اول آذرماه و همچنین بهمن‌ماه به متقاضیان تحویل داده شود.

کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان از برگزاری اولین کنفرانس ملی تاب‌آوری شریان‌های حیاتی و زیرساخت‌های عمرانی در کرمان خبر داد.

ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: عملیات اجرایی بزرگراه ایلام- مهران که به علت ترافیک سنگین اربعین مقداری کند شده بود با جدیت تمام در حال اجراست.

البرز

مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز اعلام کرد که با برنامه‌ریزی انجام شده، بخشی از جاده کرج-چالوس با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی ۴ خطه می‌شود.

همدان

​مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از آماده باش ۲۵۰ راهدار و ۲۴ راهدارخانه در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

فارس

مدیرکل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس در جلسه شورای اداری راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس گفت: از اولین روز اعلام رسمی وقوع حادثه زلزله در غرب کشور ، این اداره کل با تشکیل ستاد ضربتی هماهنگی مدیریت بحران و حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به برنامه‌ریزی، هماهنگی و پیش‌بینی‌های لازم و مقتضی در انتقال به موقع و ایمن کمک‌های مردمی استان فارس به حادثه دیدگان زلزله اخیر در استان کرمانشاه اقدامات مؤثر به عمل آورده است.

نظر شما