شناسهٔ خبر: 46566 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس خبر داد:

تدقیق جانمایی سامانه‌های هوشمند جدید ثبت تخلف سرعت در استان فارس

علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از پیگیری‌های مستمر جهت نصب و راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف جدید در محورهای استان فارس خبر داد و اظهار امیدواری کرد به کمک این سامانه‌ها و مدیریت سرعت در این محورها رفتارهای غیرمنطقی و حادثه‌ساز رانندگان ناشی از تخلف سرعت، رصد و کنترل گردد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، علیرضا سیاهپور با بیان اینکه سیستم نوین فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، انقلابی بزرگ در تبادل اطلاعات ایجاد کرده است، افزود: ارتقای بهره‌وری جاده‌ها در گروی یکپارچه‌سازی حمل‌ونقل است و تجهیز محورهای شریانی فارس به سیستم حمل و نقل هوشمند از جمله سامانه‌های ثبت تخلف، سامانه‌های ترددشمار، سامانه توزین در حال حرکت انقلاب جدیدی در مدیریت واحد حمل و نقل جاده‌ای محسوب می‌شود.

سیاهپور ادامه داد: با استفاده از سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف، به دلیل محدود شدن عوامل انسانی در پردازش اطلاعات یا فرآیندهای کنترل و مدیریت، کیفیت فرآیند تصمیم‌گیری و مدیریت ارتقاء یافته و کنترل وضعیت ترافیک، نظم‌بخشی به آن، کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در شبکه راه‌های کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: پیش از این نیز ۱۳۶ سامانه ثبت تخلف در محورهای پرتردد استان فارس نصب و راه‌اندازی گردیده و با پیگیری‌های به عمل آمده، امیدواریم در نیمه نخست سال ۱۳۹۷، تعداد ۳۷ سامانه جدید به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: طی ۱۰ روز اخیر هیئتی مشتمل بر نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس‌راه، شرکت برق، مخابرات، مشاور و شرکت پیمانکار مربوطه، عملیات تدقیق جانمایی سامانه‌های ثبت تخلف جدید را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این محورهای شیراز- اصفهان، شیراز- قائمیه- بوشهر و گچساران، شیراز- فسا- داراب- بندرعباس، شیراز- جهرم- لار، شیراز- فیروزآباد و شیراز- سپیدان تحت پوشش سامانه‌های ثبت تخلف قرارگرفته‌اند، افزود: در این مرحله در نظر است محورهای فیروزآباد- جم، لار- بندرعباس، لار- قیر و کارزین- فیروزآباد، اقلید- یاسوج، سپیدان- یاسوج و فسا- استهبان- نی‌ریز- سیرجان نیز تحت پوشش قرار گیرند.

سیاهپور گفت: تجربه نشان داده است که ارتقای ایمنی با شناسایی رفتارهای پرخطر توسط سامانه‌های هوشمند و نیز اعمال یکپارچه قانون امکان‌پذیر است و امیدواریم با نصب و بهره‌برداری از این سامانه‌ها نقش مؤثری در ارتقای ایمنی جاده‌های استان فارس به ویژه در زمینه کاهش تصادفات منجر به فوت ایفاء نماییم.

وی در پایان بیان کرد: با نصب و راه‌اندازی این سامانه‌ها، بیش از ۸۵ درصد محورهای اصلی و پرتردد استان فارس به شبکه راه‌های تحت پوشش سامانه‌های ثبت تخلف کشوری مجهز می‌گردند که انشالله پس از تأمین زیرساخت‌های لازم از جمله برق، شبکه فیبر نوری در مابقی محورها، نصب سامانه‌های ثبت تخلف در محورهای مذکور، کلیه محورهای اصلی و پرتردد تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

نظر شما