شناسهٔ خبر: 46612 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در حاشیه افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار صورت گرفت؛

نشست سه جانبه موافقت‌نامه چابهار با حضور وزرای ایران، هند و افغانستان برگزار شد

نشست نشست سه جانبه موافقت نامه چابهار با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران، وزیر کشتیرانی هند و وزیر تجارت و صنایع افغاستان در حاشیه مراسم افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و وزارت راه و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار نشست موافقت نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان موسوم به موافقت‌نامه چابهار با حضور "عباس آخوندی"، وزیر راه و شهرسازی ایران، "کریشنان" وزیر کشتیرانی هند و "همایون رسا" وزیر تجارت و صنایع افغانستان در سالن اجلاس مناطق آزاد چابهار برگزار شد.

درجریان این نشست طرفین بر پیشرفت‌هایی که در چارچوب موافقت‌نامه چابهار توسط سه کشور مذکور در راستای عملیاتی سازی، پروسه‌های قانونی و تجاری سازی مسیر چابهار انجام شده بود را مرور کردند.

همچنین اعضای شورای هماهنگی موافقت‌نامه چابهار معرفی شدند و مقرر شد هر سه کشور اقدامات موثر خود را برای اجرایی کردن تسهیل تجارت در کریدور چابهار را عملیاتی کنند.

همچنین مقرر شد در آینده نزدیک اعضای اصلی شورای هماهنگی موافقت نامه چابهار که عبارتند از معاونان وزرای سه کشور، در تهران یک نشست سه جانبه برگزار کنند.

نظر شما