شناسهٔ خبر: 46655 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با فرار رسیدن فصل سرما؛

طرح راهداری زمستانی استان خراسان رضوی کلید خورد

راهداري زمستاني مراسم طرح آغاز راهداری زمستانی در پایانهٔ بار شهید خبیری مشهد مقدس با حضور مدیران استانی و راهداران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی، ابراهیم نصری در این مراسم طی سخنانی گفت: میانگین عمر ۶۰ درصد ماشین‌آلات راهداری در طرح زمستانی ۹۶ بالای ۲۴ سال و نیازمند نوسازی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی افزود: عمر لودر و گریدرهای راهداری حتی از ۲۴ سال هم بالاتر است و قرار است به صورت متمرکز برای هر اداره شهرستانی یک دستگاه لودر و گریدر تأمین شود.

وی گفت: مهمترین مشکل ما تأمین بودجه است، هر سال اعتبارات خوبی به این حوزه داده می‌شود اما تخصیص‌ها مناسب نیست به شکلی که از بودجه ملی امسال تاکنون حدود ۲۰ درصد و از بودجه استانی تنها از بخش تملک دارایی‌ها ۵۰ درصد تخصیص که بخشی به صورت نقد و الباقی اسناد خزانه صورت گرفته است.

این مقام مسئول در خصوص طرح راهداری زمستانی امسال گفت: در این طرح که از امروز تا ۱۵ فروردین سال ۹۷ به مدت ۴ ماه ادامه خواهد داشت ۹۲ اکیپ راهداری با استفاده از ۵۶۶ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین خدمت‌رسانی ویژه زمستانی خواهند داشت.

وی افزود: از امروز ۹۵۷ نفر به همراه این تعداد ماشین‌آلات به محل خدمت خود اعزام می‌شوند که از این میان ۱۶۵ نفر به همراه ۴۸ دستگاه ماشین‌آلات راهداری از بخش خصوصی هستند.

فرمانده پلیس‌راه خراسان رضوی نیز در سخنانی خراسان رضوی را به واسطه وسعت و میزان تردد یک کشور کوچک خواند و گفت: در تقویم کاری و مناسبت‌های مختلف از نوروز تا دهه پایانی ماه صفر، در طول ۲۵ سال سابقه خدمتم سال جاری را سال سنگین کاری می‌دانم و پیش‌بینی می‌کنم طرح زمستانی امسال نیز همانند بقیه سال کار سنگینی پیش روی راهداران و نیروهای پلیس‌راه باشد.

سرهنگ هادی امیدوار افزود: امسال طرح زمستانی پلیس‌راه در قالب ۶۹ اکیپ، ۱۳۸ تیم پلیس‌راه و پنج پایگاه ویژه طرح زمستانی از ابتدای دی تا ۲۰ اسفندماه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تجارب کسب شده از طرح راهداری زمستانی سال گذشته بیان کرد: بروز تأخیر در انسداد برخی مسیرها که مشکل آب و هوایی یا ترافیکی دارند علاوه بر بروز برخی مشکلات برای مسافران و رانندگان در ادامه امدادرسانی را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

امیدوار بر هماهنگی و همکاری بیشتر راهداران و مأموران پلیس‌راه در جهت خدمت‌رسانی هر چه بهتر به زائران بارگاه منور رضوی تأکید کرد و گفت: در صورتی ماشین‌آلات راهداری دچار حادثه و یا نقص شدند باید پیش از وقوع حادثه در جاده‌ها خودروی جایگزین در آن اداره تأمین شده باشد تا امدادرسانی‌ها با مشکل روبرو نشود.

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که شش هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین‌شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.

این استان علاوه بر ۵۱ گردنه به طول ۵۴۵ کیلومتر در محورهای بین‌شهری و ۱۷۲ گردنه به طول ۵۷۴ کیلومتر در محورهای روستایی، ۱۳۶ محل کولاک و مه گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر نیز دارد.

نظر شما